Krisz1977 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 27769

Ismét érdekes dologra bukkantam a hétvégén! :)

 

Nemrég írtam, hogy a melegtől felkapcsolódott a helyzetjelző az autón,... hát nem a melegtől volt!!!

Már egy ideje észrevettem, hogy ha nincs felkapcsolva a lámpa, akkor jobbra indexelésnél néha elhalványodik az óra háttérvilágítása és azt gondoltam, hogy biztos valami kontakt hiba miatt nem kap elég naftát az óra, de most kiderült, hogy azért halványodott el, mert közben felkapcsolódott a helyzetjelző és ugyebár átváltott az éjszakai fényerőre.

Tehát ha az indexkart picit jobbra mozdítottam, bekapcsolt a helyzetjelző.

Vettem egy nagy levegőt és szíjjelszedtem az egész lóazt!

A kormánykapcsoló blokk kiszerelése nem nagy kunszt: kormányt leszed, burkolatot leszed, csatlakozókat lehúz, alul bilincs maxra kilazít, majd felül egy műanyag pöcök felemel és máris lecsúszik az egész blokk a kormányrúd házáról.

A kapcsolókart egy "U" alakú lemez fogja, ha azt levesszük, ki lehet fordítani a helyéről, csak a két kis csapágygolyóra és az azokat feszítő rugókra kell figyelni, hogy el ne repüljenek. (A legkisebb, legüresebb helyiségben is képesek szublimálni! :)))

Magát a kapcsolót 3 csavar rögzíti a blokkhoz, egy darabban könnyen levehető.

A kapcsolón két csúszólap található, amik egymáson csúsznak fel-le és jobbra-balra, akár egy időben is. Ez a "programválasztó", amit az indexkarral mozgatunk.

A kapcsoló is nyugodtan szétszedhető, három patent fogja nem túl szorosan, nem kell félni, hogy letörnek, csak ajánlott fejjel lefelé szétvenni, hogy a "programválasztó" pöckök ne essenek ki váratlanul. Egyébként semmi rugó vagy golyó nincs benne, ami szétugorhatna.

Namost én ezt az egész mindent le- és kitakarítottam féktisztító spray-vel a gyári zsírtól, ami már egész kemény volt, és összerakásnál vettem észre a tulajdonképpeni hibát. A négy kis pöcök, ami a csúszólapoknál van, mozgatja a négy nagy kapcsolóérintkezőt, az egyik csúszkán lévő "domborzatnak" megfelelően, tehát ahol homorú, ott zárt érintkező van, ahol meg domború, ott nyitott érintkező.

Az tűnt fel nekem, hogy mintha össze lenne karcolva ez a mintás csúszka, nagyon vékony vályatok voltak rajta ott, ahol nem kellene.

A kis pöcök meg úgy néz ki, hogy egyik vége egy hegyes tüske, másik vége meg domború, golyó szerű. Azonnal rájöttem, hogy valaki baromállat, iszonyathozzáértő módon fordítva rakta vissza a pöcköket. A hegyes vége, aminek az érintkezők mozgatása a feladata, került a csúszkára és miközben persze rendesen működött, szépen átvéste a csúszka mintázatát és ezért egy idő után szinte nem volt különbség a kapcsoló állásai között.

(Hát ott rohadjon meg az illető, ahol van!)

Bezsíroztam mindenhol, rendesen összeraktam és érdekes módon most nagyon szépen, finoman működik. :)))) Mint az új!

 

(Hamár egyszer szét van szedve, érdemes az érintkezők pogácsáit kis ügyességgel és lapos tűreszelővel rendbe tenni, mert tutira van egy kis égés rajtuk. Érdemes  azt is megnézni, hogy rendesen, nagy felületen fekszenek-e egymáson, mert ha nem, akkor tutira be fognak égni egy idő után.)

 

Remélem tanúlságos a történet, hátha segítettem vele valakinek. :)