2922-re…nem egészen értem , Magyarországon csak egyféle rendszám van , 4 változatban illetve méretben ( A; B ; C ; D ) , amit végsősoron a rendelkezésre álló hely határoz meg . Lásd : 35/2000 BM rendelet 45-65 § , illetve 17. melléklet . Egy járművön vagy van rendszám , vagy nincs , ha van akkor mindegy , hogy melyik típus : a járművet nyilvántartásba vették , akkor pedig kicsengették rá a sarcot is . Ez utóbbiról írta Möglich az 1998-as hozzászólásában :” EU-s import forgalombahelyezés költségei:
származásellezőrzés: 7000-
egyedi forg. hely. engedély + műszaki + adatlap: 31690-
eredetvizsga: 13000-
forgalmi + törzskönyv: 12000-
rendszám + címke: cca. 4000-
És ezek csak egy normál utánfutó ( lakókocsi ) dijai.
Szgk-nál plusz zöldkártya és regadó.” Ez eddig cirka 70 . Ami a regadót illeti azzal a 2001-esre válaszolva én foglalkoztam : . „Szóval én ebből a jogi tolvajnyelvből azt értelmezem , hogy ezekre a járművekre mkp regadó fizetendő , vagyis 80ccm-ig= 20e ; 125ccm-ig= 95e ; 500ccm-ig=135e ; 900ccm-ig = 180e , afölött 230e , és ezekből jön le az avultatás . Környezetvédelmi szelekció nincs . Ha szgk lenne , akkor a környezetvédelmi besorolástól függően 235e – 350e – 470e a lehetséges összeg , de ezek a motorok szerintem (Euro-2) a legdrágább csoportba kerülnének” . Szóval majd 500 ccm-es Aixam négykerekű motorkerékpárkénti magyarországi rendszámos forgalombahelyezése attól függően , hogy milyen évjárat 150-200 ezer között lenne . Ha most kellene ilyenféle masinára költenem azt a pénz , amibe a Ligier és az Erad van , akkor lehet vennék Aixam 500-ast , nagymotorként leaglizálnám , és mehetnék amerre akarok utassal akárhogy . Nekem a jogsi nem gond , a biztosítás pedig (Bónus 5-be kerülne a gép) évi 15 ezer lenne , az adó az alacsony teljesítmény miatt nem vészes , műszakira meg elhurcolnám kétévente . Persze ez most nem kérdés , a meglévő járgányok adottak . Ami a jogsit illeti , valaha a MotorRevü kérdezett egy illetékest , hogy vezethető-e a trájk „B”-s jogsival , aki akkor mereven azt válaszolta , hogy motorkerékpár csak „A”-val vezethető , aki azt akar vezetni szerezze meg , van elég autósikola az országban . Akkor nem károgott két ( három) nyomon haladásról , összetett parkolási-tolatási-közlekedési helyzetről , eltérő kezelőszervekről . Úgy látszik a jogrendszert mindig a járművezetőre hátrányosan kell alkalmazni . A fentebb említett 35/2000-es BM rendelet valóban nem különbözteti meg 3 és 4 kerekű motorkerékpárokat , vagyis szorosan olvasva a szöveget csak „A”-s jogsival vezethetők ezek a gépek . Bátyám elektromos Pulija rendszámos nagymotor , vagyis „A”-val megy . Ha valaki rendszám nélkül használja a kisebb teljesítményűt , az viheti „M”-mel . Aki korábban helyeztette forgalomba az gépkocsiként („B”) jár vele . Ugyanaz a gép . Szép vagy , gyönyörű , Magyarország !!!