Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2910
2895-re…a segédmotorkerékpár fogalma 2001 májusáig így szólt : .” ..és a vezetőn kívűl személy szállításra nem alkalmas .” Most annyi történt , hogy átvették a nyugati járműfogalmakat , de nem rendezték a személyszállítás tárgykörét , maradt a régi tilalom , amely korábban érthető is volt , mert objektíve nem volt lehetőség a biztonságos személyszállításra .( Ha jármű alkalmas volt személyszállításra a hosszú ülésével és + lábtartójával , akkor kirekesztette magát smkp kategóriából .) A jogalkotó nem vette a fáradtságot , hogy átgondolja (ha egyáltalán megértette) a problémát , és hozzáigazítsa megváltozott megváltozott fogalomkörhöz . Ez végülis érthető , ha figyelembe vesszük , hogy a mopedautók smkp mivoltát is tagadják , akkor érthető , ha nem akarják a személyszállítást engedélyezni , hiába vannak meg annak a műszaki ( gyári ülés) és személyi ( A v. B jogsi) feltételei . Ezzel is meg kell várni valami elfogadható és egységes jogi rendezést , pár napig volt erre irányuló szándék márciusban a KRESz módosításakor , vagyis a „B” függelék járműfogalommeghatározásait adaptálták volna a KRESz-be , és csak a kétkerekű smkp-n tiltották volna a személyszállítást . Az EU-konform szabályozástervezet csak pár napig élt , de legalább megtudtuk : legalább egy normális ember van az előterjesztők között …..Ha valaki mégis huzakodni kezd a személyszállítás miatt az ügyeljen a következőkre : csak olyan járművel vigyen személyt , amelyik gépnek megvannak a kinti papírjai , és abban kétszemélyesnek írják ( Olaszorszában pl. tilos a személyszállítás , ezért onnan elvileg kerülhet be olyan gép , amit csak egyszemélyesnek írnak) , és csak olyan vigyen , aki gépjárművel is vihetne ( A v. B. jogsi legyen) . Ennek ellenére a jog szigorú értelmezése alapján nem lehet utast vinni …… A tandem bicaj nem jó példa , mert a kerékpáros személyszállítás viszonylag pontosan körülhatárolt terület , lásd : KRESz , 1. függelék II/ r/1 ,illetve a KRESz 54.§(5) szakasza . Persze ha valaki jól akar szórakozni , akkor egyszer kivesézem a kerékpárokra vonatkozó szabályok tucatnyi ellentmondását és hiányosságát . .........Amennyiben rendszámot akarsz rakni a gépre , ha ezt motorkerékpárként teszik meg , akkor szerintem olyan 200 ezerbe kerül (szerintem az lenne , ha lenne , bár a 45-ös sebesség miatt kiesik innen is ) regadó+illetékek +eredetvizsga stb , ha bemagyarázzák , hogy gépkocsi , akkor legalább a duplája...valaki írt erről pár hónapja , viszonylag pontos árjegyzékkel.
Előzmény: Mayae (2895)