Ha csak egyetlen út vezet hozzád, és azt belőtted magadnak, akkor azzal a világ legjobb AI-ja se tud mit kezdeni. Vagy bemegy a darálóba és lelöveti magát, vagy az is campelni kezd, és akkor jövő ilyenkorig vártok egymásra, hogy ki mozdul előbb (felteszem, hogy az ilyen helyzetek elkerülésére az AI legtöbb esetben direkt van úgy megírva, hogy ha nem tudja megközelíteni másképp a nyilvánvalóan campelő játékost, akkor nem kezd el maga is campelni, hanem lelöveti magát, hogy haladjon tovább a játék)...
Legfeljebb az lehet megoldás ilyen helyzetben, ha engednek az AI-nak AoE fegyvert (pl. gránátot) használni, amit valahogy el tud ügyeskedni hozzád (lásd még HL1, ahol a katonák előszeretettel játszották azt, hogy miután megunták, hogy fedezékből szedegeted le őket amint kidugják az orrukat, elkezdtek gránátot hajigálni 100%-os pontossággal, hogy kiugrasszanak).
Nimble-től viszont én nem láttam még ilyen viselkedést, nálam mindig szép illedelmesen térdelt a sarokban, akkor is, ha mi közben ott lövöldöztük egymást a banditákkal a lépcső körül. Nem használsz esetleg valami modot, ami bekavar az npc-k alap viselkedésének (bármi, ami akár csak a detection range meg hasonló beállításaikon változtat, elő tud idézni furcsaságokat)?