2762-re…elnézést , de nem kerestem vissza , és rosszul emlékeztem .A főfékhenger más menü , bár a személyes véleményem az , hogy itt a helyzet kedvezőbb . Kevésbé eszi meg a korrózió , a szivárgások oka a gumialkatrészekből ered . Egyrész a kocsi szétszedése nélkül is le lehet venni a fő méreteit , le lehet fényképezni , szerintem a legtöbbet az olaj leereszése nélkül annyira fel lehet lazítani , hogy (hátulról) meg lehessen mérni a dugattyú átmérőjét jó közelítéssel . Ha minden kötél szakad , akkor én szemrebbenés nélkül beépítenék egy hasonló , de könnyen és olcsón beszerezhető másik hengert , annyit kell megnézni , hogy a pedálútra (lábmunkára) lehetőleg közel azonos mennyiségű és nyomású folyadékot nyomjon , vagyis a lökethossza és a dugattyúátmérője a beépítendő ( Lada , Skoda , Suzuki etc , ) főfékhengernek nagyjából egyezzen , és persze csak az elöl tárcsás , hátul dobos ( a fenékszelep miatt) , vákumszervó nélküli verziók jöhetnek szóba . És persze olyat választani , amelyik a lehető legkevesebb átalakítással , valóban nagyon (!) masszívan , a gyári rögzítéssel egyenértékűen beépíthető . Aki most a szívéhez kap , annak elmondom , hogy a Ligier Ambrámban gyárilag (!) nem a vázszerkezethez , hanem a műanyag padlólemezhez van rögzítve a főfékhenger és a pedál , a kocsi karambolos volt , ki is szakadt az egész jó kéttenyérnyi padlólemezzel együtt . Most egy fémlemez toldással van visszatéve-megerősítve . Az öcsémmel poénkodtunk azon , hogy az ütközés előtt ( a rémült vészfékezéskor) vagy a pillanatában ( az előrecsapódó láb + súlyától) szakadt-e ki , illetve , ha előtte , akkor mennyire játszott közre a baleset előidézésében ( kiszakadt az egész fék , az attul kezdve vágtathatott a masina ) és esetleg a jármű későbbi eladásában – mármint , hogy az eset után Schneeberger Ernst úrnak elment a kedve a Ligierektől….Amint hozzájutok , megnézem valamelyik helyi márkatársam Ambráját , hogy az ő kocsijukon is ilyen nagyvonalú az egész fékrendszer rögzítése , vagy csak az enyémen bűvöltek el valamit a nemes elődjeim . Jut eszembe van itt egy másik ismerősömnek Grecav Eke-je , majd megnézem . Mellesleg meg lehet próbálkozni azzal is , hogy lefényképezed , illetve leméred , (vagy beautózol vele ) és egy normális autósboltban megpróbáltok látvány alapján rákeresni . Itt jó és ráérős pillanataikban a kereskedők néha hajlandók ilyesmivel veszkődni . Talán WooDoo-nak volt ezzel dolga , de most nem elérhető . Vajon hogy bírja magát Korfun , a kis csettegők nélkül ???.........A fékolaj cseréről annyit , hogy mentem olyan Trabanttal lejtőn ( 1989 nyara , Bulgária , Pirin hegység ) amelyikben fellfort a fékfolyadék , hát kínos érzés (nem én vezettem , de én állítottam meg a gépet a kézifékkel) ....ami légtelenítést illeti úgy szoktam csinálni , hogy van speciális sapkám a Renault főfékhenger tartályára , és pumpával túlnyomást csinálva viszonylag egyszerű a dolog ( a gyárban is valami hasonló , vagy szivattyús módszerrel dolgoznak állítólag ) .