Pigmy!
Van abban valami, amit Seth mond. Bár az is igaz, hogy nem tudom ugyan ki volt az a kókler aki fúrás nélkül újít fel motort (teszem hozzá, hogy szóltam/tunk), de az biztos hogy én küldenék a nyakára pár szakembert ha nem lenne hajlandó visszafizetni a pénzem. Mert ha eljutott arra a szintre, hogy műhelyt nyithatott akkor azért tisztában kell lennie pár alapvető dologgal amit én laikus is tudok. (Te meg ne hiddj egy embernek, fusd körbe az ügyeket!) A hülye parasztja lehúzott téged cefetül, és talán arra apellált, hogy mivel még mindíg szar lesz a kocsid, leránt majd még pár kilóval mert ez meg ez még cserélendő..., vagy nemtom. Ez mondjuk már annyira cudar ügy, hogy én biztos fognám a telefont és tárcsáznám a megfelelő számot...
A japán örökkévalóságról: Vannak legendák, de ez természetesen nagyban függ a tulajtól. Az is tény hogy erőssen függ a gyártási évtől. A 90 előttiek nem voltak túl jók korrozióvédelem szempontjából pl., utána meg volt pár év ami után elérkezett a fogyasztói társadalom felívelése majd aranykora, ezek egyre kevésbé tartós autókat és egyszerűbb megoldásokat hozott, míg eljutottunk a mai instant/egyszer használatos kocsikhoz. Szóval ha van ilyen szent jármű az valszeg 89-92 között született. A mazdánál ugyebár ez után volt a generációváltás. A GD az egy nagyon hosszú folyamatos fejlesztés vége volt. Utána újraterveztek mindent ha jól tudom. (GC/GD gyakorlatilag azonos motorokon és fék és főelemeken alapul, természetesen fejlesztésekkel)
Szüleim az én GV-ből ültek át egy fullextrás automata GE-be (most Corolla Verso-juk van) de azóta is visszasírják az Öregasszonyt... ez azért jelent valamit, mert amúgy elég érzékenyek mindenféle műszaki dologra.
Persze biztosan elfogult vagyok (nyilván:), nem akarok megbántani senkit, de tény hogy nemigen járok szervízbe hiba miatt 300 000 km-el generálozatlan motorral.