Bakancs4
2007.05.30
|
|
0 0
2595
|
Nagyon rázós terület , lehetetlen távdiagnózist adni . Amikor a házilag esztergált variátortárcsát használtam ipari (vagyis alacsony , 8-10 mm-es) szíjjal , akkor esett meg párszor , hogy átfordult-megtekeredett a szíj . Mindenképp ellenőrizendő a szíjméret és az , hogy a variátorok (mind a primer , mind a szekunder) visszanyomórugói megfelelőek (elég erősek)-e . Ha ugyanis akad a tárcsa visszatéréskor , akkor a szíj gázelvételkor meglazul és csinál ilyen galibát . Ebben a témakörben találkoztam egy másik gonddal is : egyes botkezű szerelők a megfelelő lehúzó híján úgy próbálják levenni a primer variátor fix oldalát , hogy bedugnak valamit a lendkerék és a variátortárcsa közé és feszegetik , Hogy így lejön-e az kétlem , de hogy elgörbül az alumínium és ütni fog , az biztos . Az Ambrámon csak egy helyen nyomták meg a tahó paraszt labancok , de az Erad csúnyán néz ki . A Ligiert vissza tudtam valamennyire sajtolni , és utána felszabályoztattam esztergán , csendesebb is lett , de a másik keményebb diónak ígérkezik : ha csak felszabályoznám úgy , szerintem nem maradna falvastagság egyes helyeken . Hogy a kezük száradna le...Továbbá szíjvezetési problémákat okozhat , ha a két tengely valami okból nem párhuzamos , de ez csak akkor forduhat elő , ha átépítették a járgányt ( pl. irányváltót cseréltek) , illetve ha elgörbült valamelyik tengely , különösen a hosszan kinyúló szekunder tengely ütését ellenőrizzük : az én Ligierem is karambolos volt , totál széttörhetett a szekuder tárcsa . .....Szóvel ezek csak tippek , látnom kellene , de még az is kevés volna , mert amikor a saját gépemen voltak ilyen gondok , akkor én se tudtam vele igazán mit kezdeni , és pár alkatrész cseréjével megoldódott , és nem tudom igazán melyik hozta el a megoldást . Célszerű lenne megnézni egy jól működő rendszert , és utána vizsgálni , hogy a tiedben mi viselkedik másképp ( rugófeszítés , holtjátékok , szíjfeszesség , ütések ) |
Előzmény: lacko72 (2590)
|
|