Bakancs4
2007.05.30
|
|
0 0
2594
|
Megítélésem szerint ennyire egyértelműen nem következik az ülések leírásából a személyszállítás lehetősége , ill. legális mivolta . Az idézett jogszabály a segédmotorkerékpárokra és motorkerékpárokra vonatkozik , de nem törvényszerű , hogy az összes törvényi lehetőséget ki is meríti valamennyi jármű . A felsorolásban szerepel utalás a második üléssorra , de ez a nagymotorok közül is csak néhányban (Aixam 500 , Berlier (?) egyes típusai) van négy ülőhely . A rendelet amblokk vonatkozik az "L"-es járműosztályra , de lehetőségként sorol fel plusz ülést vagy üléssort , illetve ha már van , akkor azt határozza meg , milyen rözítéssel és felszereléssel kell rendelkezzen ..... Életemben először ilyen járművet 1996-ban Olaszországban láttam annál a (motorkerékpár) kereskedőnél , akinél az egyik Piaggio Apacar-t vettem , az egyik reklámprospektust el is hoztam : ez azt írja , hogy négykerekéken jogosítvány nélkül , a jármű leírásában pedig két változat szerepel , az egyik segédmotor (quadrociclo leggero)4 kW-os egy személyes és 14 éves kortól vezethető , míg a másik 8,5 kW-os , nagymotor (quadrocilo) amely "A" vagy "B" jogsival megy és kétüléses . A reklámkiadványon semmi utalás nincs arra , hogy el kellene távolítani a járműből a második (utas) ülést , ezt nálunk sem követelik meg a jelenlegi jogszabályok . (Csak korábban volt a segédmotornál a fogalmi követelmény a plusz személyszállítási lehetőség hiánya ) .....Az azonban tény , hogy akinél az utasszállítást feszegetik , az tkp. jól jár , mert akkor már belement a hatóság abba , hogy a jármű smkp ; az pedig már a kisebbik balhé . |
Előzmény: Törölt nick (2568)
|
|