Létezik a Skoda orrmotor (Favorittól Fabiáig) c. topik itt az indexen.
Ez rendesen pörög, csak a címe elavult.
Sok OII tulaj is van.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015819
Létezik ezen kívül a klub, a Skoda Orrmotor Fanclub, mint bejegyzett klub.
A honlap a www.sof.hu címen elérhető.
Ott is van kapcsolódó topik, bár jellemzően az indexeset használják a klubtagok is.
A kérdésre válaszolva, az MPI egy régebbi, 8 szelepes motor, ami "egyszerű, mint a faék", de éppen ezért kevés vele a gond.
A fogyasztását már leírtuk, jól kordában tartható, ha nyomod neki, eszik, de ha kíméled, akkor tudsz vele keveset fogyasztani.
Az FSI egy un. szegénykeverékes üzemmódot is használó modern, komplikált motor, ahol a szegénykeverék azt jelenti, hogy spéci kilakításának köszönhetően képes a hengeren belül olyan befecskendezési képet kialakítani, hogy a gyertyához közel viszonylag több benzin részecske van, de a henger távolabbi sarkaiban kevesebb, mint ami az ideális arányhoz kell. Így begyullad a keverék a szikrától, de a távolabbi helyeken a már égő keverék gyújt, nem a szikra.
Elmélketileg kisebb fogyasztást eredményez ez a módszer, de mivel csak szűk fordulatszám tartományban használja a komputer, ezért nem számottevő a csökkenés, semmiképpen nem hozza vissza a bonyolult szerkezetek felárát a fogyasztással.
Mivel nem szereti a kénes benzint a rendszer, eleinte kifejezetten prémium benzineket ajánlottak csak hozzá.
Valamikor volt egy fejlesztés, aminek köszönhetően már a sima benzin is jó hozzá, de mivel nem sokkal dinamikusabb, erősebb, nyomatékosabb, ellenben sokkal drágább, bonyolultabb, a szervize költségesebb, én nem ajánlom.
Van ugyan ismerősöm, aki az OFF VW Touranban ON ilyet használ, de igazándiból nincs elájulva, állítólag a sima 95-el a komputer 100 lE-re veszi vissza a teljesítményt, akkor pedig ott vagy, mint az MPI-vel.
Használtként eladni is nehezebb lesz, mert Mo.-n ritka és nem fogják megfizetni a felárat a nagyobb darabszámú MPI-hez képest.
Kimerítő válasz volt?
Lehet benne minimális tárgyi tévedés, de a lényeg megáll. :-)