Sajnálom hogy igy jártál, máskor kérdezzetek nevet, ugy könnyebb lenne tisztázni.
Ha segit valamit, probáljuk végig venni, tételesen a FPL, rádió és transzponder szabályokat, ami egymástól független (bocs, nincs időm szószerint), már te is kezded keverni.
FPL kötelező:
IFR, nemzetközi, határsáv (kivéve mezőgazdasági), ellenörzőtt légtérben, MCTR, MTMA, TRA (müködése alatt ellenörzőttnek minösül), éjszakai VFR, vitorlázó felhőrepülés
Rádió:
nemzetközi, határsávban VFR utvonalon, ellenörzőtt légtérben, éjszakai VFR
Transzponder:
nemzetközi, ellenörzőtt légtérben (FL195 felett csak C módú), 4000' felett kivéve a bejelentett hajtómű nélküli távrepülés.
A hajtómű nélküliségnek csak itt van jelentősége, a rádió és FPL esetében nincs.
Mindannyiunk élete egyszerübb lenne, ha végre egyértelmű, betartható szabályok születnének. Hogy egy kicsit védjem a kollégát, ha ő tévedett, FIC-esnek lenni sem könnyű, az általatok ismert szabályokat, még megbonyolitják a szomszéd országokkal, katonákkal, AFIS repülőterekkel kötett megállapodások, munkatechnológia (benne a Matias soha tökéletesen el nem sajátitható kezelésével, mindig van valami modositás amiről vagy értesülünk, vagy nem), plusz a munkahelyi vezetőinktől kapott utasitások. Gondolom, el tudod képzelni, hogy előfordul, hogy ellentmondanak egymásnak. El tudok képzelni olyan helyzetet ahol nem az az igazi felelős, aki kiejtette a száján, hogy nem mehet.