zebramonguz Creative Commons License 2007.05.24 0 0 126

Sajnálom hogy igy jártál, máskor kérdezzetek nevet, ugy könnyebb lenne tisztázni.

Ha segit valamit, probáljuk végig venni, tételesen a FPL, rádió és transzponder szabályokat, ami egymástól független (bocs, nincs időm szószerint), már te is kezded keverni.

 

FPL kötelező:

IFR, nemzetközi, határsáv (kivéve mezőgazdasági), ellenörzőtt légtérben, MCTR, MTMA, TRA (müködése alatt ellenörzőttnek minösül), éjszakai VFR, vitorlázó felhőrepülés

 

Rádió:

nemzetközi, határsávban VFR utvonalon, ellenörzőtt légtérben, éjszakai VFR

 

Transzponder:

nemzetközi, ellenörzőtt légtérben (FL195 felett csak C módú), 4000' felett kivéve a bejelentett hajtómű nélküli távrepülés.

A hajtómű nélküliségnek csak itt van jelentősége, a rádió és FPL esetében nincs.

 

Mindannyiunk élete egyszerübb lenne, ha végre egyértelmű, betartható szabályok születnének.  Hogy egy kicsit védjem a kollégát, ha ő tévedett, FIC-esnek lenni sem könnyű, az általatok ismert szabályokat, még megbonyolitják a szomszéd országokkal, katonákkal, AFIS repülőterekkel kötett megállapodások, munkatechnológia (benne a Matias soha tökéletesen el nem sajátitható kezelésével, mindig van valami modositás amiről vagy értesülünk, vagy nem), plusz a munkahelyi vezetőinktől kapott utasitások. Gondolom, el tudod képzelni, hogy előfordul, hogy ellentmondanak egymásnak. El tudok képzelni olyan helyzetet ahol nem az az igazi felelős, aki kiejtette a száján, hogy nem mehet.

 

Előzmény: Freeflyer2 (122)