nemhívő Creative Commons License 2007.05.21 0 0 229
Miért kell mindent szájba rágni?!

1. Az elvárható az lenne, ha egy kórházi osztályon aszerint osztának el, ki kit lát el, operál, stb, hogy a beteg állapota és a szakmailag indokolt beavatkozáshoz szükséges szakmai, tárgyi feltételek a legoptimálisabban legyenek kihasználva.

2. Ezzel szemben a dolog úgy működik, hogy aszerint dönt a főorvos arról, hogy ki kit operál, hogy ki és mennyit fizet. Érthető? Mert lehet, hogy az ő szaktudása, tapasztalatára lenne szükség, de ő mivel kapott a zsebbe, ezért valakinek a szemölcsét szedi le éppen és ezért nem ér rá. (Tudom, túloztam, de csak hogy érthető legyen..) És a többi orvos is részese a bulinak, szépen sorban. Ezt a rendszert az orvosok működtetik. Nem tegnap óta, és nem tegnap előtt óta. Évtizedek óta. És leszarom, hogy miért, mert az nem változtat azon, hogy így van, ahogy.

Ha az első pontban irtak lenne a normális ügymenet, kinek jutna eszébe hálapénzt adni? Senkinek. Akkor kinek is az érdeke hogy ne az első pontban írtak szerint menjenek a dolgok?

Próbáljam én a rendőrt megkenni ha egyszer szájonvág és elküld a fenébe. Érdekes ebben az esetben a rendőr a korrupt és a disznó (teljes joggal mondjuk) ha elfogadja. Az orvosnál meg jöttök ezzel a nyakatekert szerecsenmosdatós szöveggel. Az rendben lenne ha adnál egy ezrest a rendőrnek, mert kultúráltan ellenőrzött? Jó lenne? Végig gondolod?

Most mit nem lehet ezen megérteni?

Azért az, hogy valaki az utólsó reményt az orvosban látja és bármire képes lenne a szerettéért megtenni, fizetni is akár, az morálisan mégiscsak mást, mint a dokik "elváró" magatartása. Miért válogat a beteg a hozzátartozó? Ha nem lehetne válogatni, eszébe sem jutna. Ezért ocsmány ez az egész és visszatetsző az orvosok viselkedése.

A rendőri korrupcióval kapcsolatban is azt mondod, hogy ne akarják megfizetni a rendőrt és el van intézve a dolog vagy azt mondod, hogy a rendőrök tegyenek rendet maguk között és egy fillért se fogadjanak el. A tisztességtelenség eldöntése szempontjából teljesen azonos a dolog. Az okai lehetnek mások, de a magatartás, a mentalitás azonos.



Előzmény: kheiron (227)