No igen... Veszel egy digit. eszközt negyed milláért, aztán fél év múlva, ha kiderül, hogy "mégse", akkor buktál minimum 50E Ft-ot -- veszel egy pianínót ugyanennyiért, fél év múlva árában el lehet adni. Egy akusztikus hangszer jóval lassabban veszti az értékét, mint a digit.
Ami pedig a "szintivel (nincs billentésérzékenység) nem" hozzáállást illeti, azt nagyon meg tudom érteni: a zongoratanulásnak a kisebbik része a kottában lévő hangok megtalálása (helyes újjrenddel) a billentyűzeten, a nagyobbik, nehezebb fele a zongorajáték megtanulása (billentés, pedálkezelés) -- ezt szintin nem lehet gyakorolni, márpedig gyakorlásra az otthoni hangszer való, az órán csak a haladás bemutatására és a hibák javítására van lehetőség/idő, aprólékos kigyakorlásra általában nem.
Egy
jó elektronikus zongi, vagy mesterbillentyűzet+hangmodul összeállítás kellemes kompromisszum lehet, bár írtad, hogy nem akarsz darabokból építkezni, kábelezéssel bajlódni, de... Veszel egy jó billnetyűzetet (pl. Fatar SL 990 XP), egy pár aktív hangdobozt, és ami marad, abból meg valamilyen zongoramodult, ami a keretbe belefér. Ezzel ott, ahol fontos a minőség az első pillanattól kezdve, nem kell kompromisszumot kötni, a többi részben meg lehet majd fejleszteni.
Mégegy dologban legyél lehetőség szerint maximalista: fejhallgatóban. Nekünk az AKG K301 Xtra "jött be", elektronikus hangszer esetén ennek a kiválasztását sem érdemes elkapkodni -- sokat jelent gyakorlásnál egy kényelmes füles.