oregsas Creative Commons License 2007.05.17 0 0 2525


Egy hete vásároltam egy Ligier Ambra-t, elötte még nem láttam ilyen autókat, csak a fórumon olvastam.
Végigolvastam elejétől végig, a józan eszemmel mindig azon filóztam , miért vesz az ember magának olyant amivel örök gondja van " valójában az asszonynak vettem, de én szerelem ".
Én elégedett vagyok a kis Zetor motorjával, nagyon stabil nyomatékos kis hajtása van, az ülése kényelmes nagyon jó a fűtése és a szellőzése, a csomagtartó is bőséges.
Zalaegerszegről jöttem vele Budapestre, gond nélkül bírta de , ha öszinte akarok lenni én ezt el is várom tőle. Ezek a pozitívumai.
A sok fórumolvasástól teljessen becsavarodtam, azt vettem észre én is ilyent akarok, attól félek valami elmebaj kerülget. Mert itt mindenki kilóméteróraspirált, variátort , féket, alvázat, kipuffogót és töltésszabályozót szerel, ha netán beindul !!!!!!! akkor jöhet a feljelentés.
Ezekből a spirál , a fék és ajtószerelés már nálam is megvolt. Arra gondoni sem merek , hogy mint ,Bakancs úr dugattyút stoppoljak vagy generátort tekercseljek az árokszélén.
Légyszi ! írjátok már meg , Ti milyen tipusú műhelykocsit kaptatok hozzá, Csepel-t vagy Kraz-t és van.-e benne esztergagép. Sajnos én nem kaptam hozzá.
Ezt a kis Pöfi-t, éppeszű ember nem is próbálja személyautónak minősiteni, legalábbis aki ült benne. Nekem úgy tünt ez csak az autó karikatúrája.
Ez nagyon jó kis zárt robogó, amire szükség is lenne, mert aki már motorozott néhány évig az tudja ezeket értékelni, és ha elkezdik megadóztatni, akkor többe fog kerülni a sok reumás motoros kezelése, mint amennyit adó formájában beszednek.
Ha elkezdik ezket a kis förmedvényeket vizsgáztatni, akkor ránkszabadítják azt a sok előre kitenyésztett palikat, akik már rég elszoktak a szereléstől, de még kötekedni tudnak és fogják szívni a vérünket.
Azt nem értem mit akarnak ezeken a kis 4 Kw-os csühögőkön nézni, nem ezek okozzák a súllyos baleseteket, mert normális ember nem is nyomja folyton tövig a gázt, nekem 55.-el ment és ezzel a részével elégedett is vagyok, így tudom tartani a 45-öt könnyedén.
Forma 1 és űrtechnika ? Bander úr bele is ült ezekbe, mert a volt 25 éves Trabim sok mindenben praktikussabb és jobb volt, a 15 éves Renault pedig azt már nem is szabad itt említenem.
Mikor a Kmóraspirál cseréjéhez le kellett vennem a kormányt, kapcsolókat, műszerfalatt és a jobboldali ülést, mert áramtalanítani is kellett, akkor már tisztán láttam , hogy ezt nem robotokkal, hanem vasvillával rakják össze.
Le akartam elektromosan rajzolni, de olyan elegem lett belöle, hogy gyorsan összevágtam én is, a műszerfal olyan vékony anyagú, reped minden irányban, minden Trabantos trükkre szükségem volt, van benne parafa, gumi minden zajcsökkentő amit csak találtam a konyhában.
A szellőzőcsövet rápasszintani, olyan mint borosüvegben szobrotépíteni, be sem fért a kezem.
Az ablaktörlő is tele kis műanyagszarokkal, alig győztem mindent átfúrkálni és összecsavarozni, nekem nem is franciának, inkább kínainak tűnik. Az a legdühítőbb, mindennek csak 1-2%.-a megy tropára, vagy újat vesz az ember vagy " itt olvastam " összehörcsögölöm.
Na nem bántalak benneteket ez a mi keresztünk.
Ha valakinek van elektromos rajza, légyszi küldje el nekem antibacsi@citromail.hu .
A fesszabályozókkal pedig vigyázni, a Piaggiomban van egy Schindengen tipusú szabályozó, a rajzát kerestem a net.-en ,de nem találtam valami japán gyártmány , de nem szabályozott semmit sem, vettem egy újat 4000 Ft robogóé max 2,5 A .- tud a generátor, de az új se szabályozott, vettem alkatrésznek egy roncs robogót, az is túltöltött a szabályozója.
Tudomásul vettem ezek ilyenek aztán bontja a vizet az akksiba, addig míg meg nem oldódik benn kell hagynom egy rossz akksit. Most építkeztem, nem sok időm volt, de berágok és csinálok egyett, csak az a baj egyre rosszabbúl látok.
Én műszerész vagyok, de nem a konyhában kellene ilyen szarokat csinálni, hanem normális áron árúlni.
Enyém a Pöfiben még működik, de valami hűtőventillátort látok , gondolom az lesz a szabályozó mert más nem melegedhet ennyire.
A legrosszabb, ma hallotta a kollegám a rádióban, rendszámot szeretnének rátenni, minek ?
Az autóknál is már új forgalmi van , új rendszám, törzskönyv, most még megemelik a vizsgadíjat valami eredet vizsgálat miatt, csak azt nem mondják , hogy a nyilvántartórendszerük még soha nem működött tökéletesen, csak újabb kiadás lesz, ez a mostani garnitúra pedig elnyeli ezt a pénzt.
És teheteknek rá rendszámot, akkor vihetek utast és átmehetek a 0.-ás hídon, mert Csepelen lakom és Budafokon dolgozom.
Mikor jöttem haza akkor a Lágymányosi hídon mentem át.
Ezt magyarázzátok meg nekem légyszi, ha befizetek egy rahedli adót, és elbeszélget egy műszaki pszihológus a tipusbizonyítványával aztán megeredetvizsgálja akkor bemerészkedhetem vele a sztrádán a nagyok közé ?
Ha ez így egyenesen arányos a költségekkel, akkor még valami jövedékadót befizetek és hátha megengedik , hogy átmehetek a piroson.
Huh, na mára ennyi elég mert még a végén naplót írok.