Medve_V6 Creative Commons License 2007.05.14 0 0 27320

azért, mert így ki lehet állni mérni az embereket, akik nem akarják befonni a hajukat, mire eljutnak A-ból B-be, és jól lekaszálni őket, hogy legyen miből prémiumot osztani a rendőrésgnél.

 

Mint tudjuk, úgyis az olyan ámokfutók okozzák a baleseteket, akik hozzám hasonlóan úgy gondolják, hogy sz*rok rá az értelmetlenül kirakott táblákra, és felülbírálom a KRESZT alkalmanként. Persze sokak szerint ez azt jelenti, hogy csak fekete és fehér lehet a dolog, mert vagy betartom a korlátot és cammogok, vagy 200-zal közlekedek mindenhol.

 

Lehet elmélkedni hosszasan azon is, hogy ki, milyen jogon, és milyen esetekben bírálja felül önkényesen a KRESZT, és ha valaki megteszi, akkor más is megteheti, stb. De oszágunkban ahogy más sem, ez sem működik megfelelően sajnos. Én igyekszem tartani magam a szabályokhoz, de időnként áthágtam már pár dolgot, és gondolom át is fogok.

 

Itthon a sebességkorlátozások nagyon sok esetben értelmetlenül alacsonyak vagy magasak!!! Bizony, arra is van példa, hogy túl sokat enged. Ott van pl az M3 bevezetőjénél a felüljáró, amivel a Hungária krt felé lehet a bevezető szakaszra ráhajtani. Ott egy olyan kanyar van a híd végén, hogy még az én viszonylag emberi gumijaim is igencsak csikorognak, ha ott 40-nel fordulok be. Itt pl indokolatlanul magas a korlát. Én ismerem, és tudom mennyivel lehet oda bemenni, de ha valaki ott ismeretlenül csak a táblára hagyatkozik, lehet, hogy meglepi éri, ha beesik oda negyvenes tempóban. Sunyi az a kanyar nagyn, ha jól emlékszem ráadásul kifelé dől is, ez sem tesz túl jót a tapadásnak és hogy az úton maradjon az autó.

 

De igaz ez pl Erzsébeten, a Gubacsi út- Határ út találkozásánál levő buszállomásnál is. Ott is kintvan egy 40-es tábla de ott  ráadásul olyan sz*r az út, hogy még 30-cal is alig bírok befordulni. Ha belegondolok, a két Xedos közti Zastava-s időszakomba, ha a Zastival megpróbálok 30-cal befordulni, tuti, hogy felborulok a virsli gumikkal :)) És ott is 40-es tábla van.

 

De elég megnézni a sétálóövezeteket, ahol ugyebár 30-cal lehet menni elvileg. Néhol olyan fekvőrendőrnek nevezett járdaszegélyek (!!!) vannak az úton keresztbe, hogy állóra kell fékezni szinte. Ha ott 30-cal átmennék, az tuti szétverné a futóművet, meg ki tudja mit. Kíváncsi lennék, ha benyújtanám a számlát valakinek ilyen szituban, mit szólna hozzá.

 

Ez a két példa jutott most eszembe hirtelen, túl alacsony korlátozásról szerintem mindenki tud tucatnyi példát.

 

Nagyon fel tud dühíteni ez, döbbenet, ami itthon folyik. Ez persze még nem mentesít engem a szabályok áthágása miatt, de én vállalom, hogy nem tudom minden esetben betartani a korlátokat :(

 

Érdekes módon, amerre Európában jártam (Szlovénia, Horvátország, Ausztria) nagyon ritkán találkoztam értelmetlen korlátozással. Ha 40-es tábla volt, ott tényleg annyival kellett haladni, különben leeshetsz az útról könnyedén.

Előzmény: 3x (27317)