Törölt nick Creative Commons License 2007.05.06 0 0 7
Katonai légifolyosók
20. § (1) A katonai légijárm  vek földközeli és kis magasságú, 250 kt (460 km/h) IAS-nél nagyobb sebesség 
harcászati jelleg  útvonalrepüléseinek végrehajtása céljából az NLKB katonai légi folyosókat jelöl ki, azok
m  ködési idejének meghatározásával a (2) bekezdésben meghatározott szempontok alapján.
(2) A katonai légi folyosók:
a) a föld és a víz felszínét  l - a környezetvédelmi szempontból korlátozott légterek felett a korlátozás fels 
magasságától - 3000 láb (900 m) AGL magasságig terjednek,
b) be-, illetve kilép  pontokból, útvonal szakaszokból és fordulópontokból állnak,
c) a nem ellen  rzött, „G” osztályú légtérben jelölhet  k ki az a) pontban meghatározottak figyelembevételével,
d) oldalirányú kiterjedésük 5 NM (10 km), és
e) oldalirányban legalább 2 NM (4 km) távolságra elkerülik a m  köd  repül  tereket.
21. § (1) A katonai légi folyosókat a Magyar Honvédség és a szövetséges államok fegyveres er  inek katonai
légijárm  vei vehetik igénybe.
(2) A katonai légi folyosót igénybe vev  légijárm  vek a légi folyosó fels  magassági határát 500 láb (150 m)
függ  leges, oldalhatárait 1 NM (2 km) vízszintes távolságnál jobban nem közelíthetik meg.(3) A katonai légi folyosót igénybe vev  légijárm  vek részére a radar-elkülönítés nem biztosított, a katonai
légvédelmi irányító szolgálat - a radar- és rádiólefedettség függvényében - tájékoztató és riasztó szolgáltatást nyújt.
(4) Az igénybevev  a katonai légi folyosók igénybevételének - az NLKB légtérfelhasználásra vonatkozó
stratégiai elvei alapján összeállított - el  zetes tervét az igénybevétel napját megel  z  munkanap helyi id  szerint
16.00 óráig a Budapest ATS Központ számára megküldi.
(5) Az igénybevétel tényleges idejét a katonai légvédelmi irányító szolgálat legkés  bb 15 perccel az igénybevétel
megkezdése el  tt bejelenti, valamint folyamatos tájékoztatást nyújt az egyes légifolyosó-szakaszok aktív, illetve
nem aktív állapotáról a Budapest ATS Központ számára.
(6) Az igényelt id  szakokon belül a katonai légi folyosók nem aktív állapotú szakaszait a GAT-szabályok szerint
m  köd  légijárm  vek külön jogszabályban meghatározott szabályok szerint átrepülhetik.







Ajánlom mindenkinek olvassa el figyelmesen a 2/a), és a 2/c) pontokat! Nekem nem tűnik átgondoltnak!