Joranne_Sutt Creative Commons License 2007.05.03 0 0 83
"Azt gondolom, a tananyagot kellene átstrukturálni - akár azon az áron, hogy új korszakhatárokat húzzunk,"

szerintem amit a cikk javasol, az butaság. nem a korszakhatárokon kell változtatni (a 9-10. osztály esetén van ennek talán értelme, de ott sem feltétlenül), hanem az egyetemes történelmen belül csökkenteni le radikálisan azoknak a korszakoknak az arányát, amelyek nem magyar vonatkozásúak (főleg az ókor-középkoron belül). a magyar törioktatás ugyanis nyugat európa centrikus, ugyanakkor azokkal a szomszédos területekkel, amelyek történelme sok ponton kapcsolódik a magyarhoz, még érintőlegesen is alig van tárgyalva.
tehát összességében kellene az anyagon csökkenteni. (ez más tárgyakra hatványozottabban igaz.)
két év az elmúlt 150 évre elképesztően sok és szerintem teljesen felesleges. csak oda vezetne, hogy sokkal átideologizáltabbá válna a történelemoktatás.

abban a cikknek igaza van, hogy eleve szemléletváltásra lenne szükség a törioktatásban (is). adatok megtanítása helyett készségeket kellene, de ehhez meg nem ártana a tanároknak segítséget is nyújtani, mert aki egy adott rendszerben megtanult tanítan, az még egy másik rendszerhez nem feltétlenül fog érteni.
Előzmény: pancer1 (80)