Törölt nick Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1212
"Azonban agondolkodás ha éber, és nincs korlátozva elvekhez, szabályokhoz, típusokhoz, mintákhoz való utólagos igazítás, értékelés mechanizmusának kényszerével, akkor képes összhangban lenni az átélt tapasztalattal és így lesz spontán a megértés, és teljes az átélés."

Megnézem mikor tudsz gondolkodni úgy, hogy éber is maradsz. :)

"Tudatában lehetsz olyannak is amit nem éltél át."

Aha. Tudatában lennél a kedvemért annak, hogy mit érzek, mikor fahéjas tejeskávét iszom?
Ne viccelj.

"a beleélés pedig a másik helyzetének valóságos meglátását jelenti, ami a megértés."

Tehát csak akkor érted meg, ha átélsz valamit :)
Akkor is csak a magad tapasztalata alapján értheted meg/élheted meg.

"Csak elképzelésed lehet róla."
"És ennek helyessége jelenti például a valóság megértését"

A TE valóságodét. És nem a másikét.
Mert a te elgondolásod alapján, egy virágot is megérthetnél.. ami átélés nélkül kissé fikció ugye?

"Csak a hasonlítgatásra koncentrál, hogy valamilyen elméleti rrendszerbe illeszthesse a különféle dolgokat."

Arra koncentrál, hogy az elgondolásait igazolva lássa. Hogy minél kevésbé kelljen tudatosnak lennie. ERRE koncentrál. Az elme.

"Másfelől még a sötétség is közrejátszik a művelet elrontásában, hiszen a hasonlítgatás sötétben a különbözőt is egyformává teszi."

Na, ez milyen homályos gondolat. :)

"KIBŐL értesz meg többet?"
Akire jobban odafigyelsz.

Nem. Elsősorban magadból érthetsz meg bármit. Ha akarsz.

"Véleményem szerint Weöres arra szólít fel, hogy LÁSS"
"Csak nem nyitja meg a vakok szemevilágát, mint Jézus."

Jézus élete volt maga a tanítása. Hogy lehet a sémáktól elszakadva élni, lehet egyéni életet élni, lehet mások számára elfogadhatatlan életet élni.
Mindenki saját maga gyógyult meg, világosodott meg, Ő maga is megmondta. Ő "csak" a kapcsolóikat adta az emberek kezébe, ami mindig is náluk volt. NEM Ő CSINÁLTA A KAPCSOLÓT, ÉS NEM Ő KAPCSOLTA ÁT.
Ő csak azt mondta: "hé nézmá.. mi ez a kapcsoló itt benned/rajtad?"

"Adok egyet. "Szeresd felebarátod, mint magadat."
Tehát szeresd önmagad, lásd meg hogy szerethető("nem csak gyűlhető") vagy. Ismerd meg/fel önmagad.
Magyarul: légy tudatos magadra.

"Ez a sötétség teremti meg leginkább azokat a szenvedéseket, korlátozásokat és boldogtalanságot, amely legtöbbünk hétköznapi életét terheli."

Szerintem a boldogtalanságot az elégedetlenség okozza. Az, hogy üresek vagyunk, és ennek az ürességnek nem kívánunk tudatában lenni. Elnyomjuk. Vágyunk valami másra. Mert az elme azt hiszi, több, mint ami. stb.

"Mivel az egész motorja a meg nem értés és az érzéketlenség"

Szerintem a tudatosság hiányára való törekvés, önmagunk fel/meg nem értése.

"..a megértés és a szeretet jelentősége, amely forradalmian meg tudja változtatni az ember életmódját, felfogását, a többiekkel való viszonyulását."

Először magunkhoz kéne viszonyulnunk..

"Isten, aki a tudomány, a bölcsesség és az élet forrása, valójában leglényegesebb ebben a változásban. Amiképpen a szőlővessző képtelen gyümölcsöt teremni ha nincsen a szőlővesszőn, azonképpen az ember bölcsesség, tudomány és élet nélkül marad ha nem marad Isten világosságában. Ha pedig a szőlővessző nem marad a szőlőtőkén elszárad, az elszáradt szőlővessző pedig szemétre kerül, mivel használhatatlanná válik."

Ne haragudj, ez nekem már használhatatlan, dagályos, túlmagyarázó.

"Nem tartom hihetetlennek, hogy ilyen elszáradt és elfáradt szőlővesszőkkel ne találkozzál nap mint nap akár az utcán, akár a munkahelyen."

MAGUNKKAL kéne már találkoznunk... és nem a felfuvalkodott égónkra gondoltam..

" Visszahúzódás

- Hogyan segítsek a világon?
- Megértés által - mondta a Mester.
- És hogyan értsem meg?
- Úgy, hogy elfordulsz tőle.
- De akkor mivel szolgálom az emberiséget?
- Azzal, hogy megérted önmagadat.

Fogékonyság

- Tanulni akarok. Vállalod tanításomat? - Nem hiszem, hogy tudod, hogy hogyan kell tanulni - mondta a Mester.
- Megtanítanál arra, hogy hogyan kell tanulni?
- Meg tudod-e tanulni, hogyan engedd magad tanítani?
Később az elképedt tanítványainak azt mondta a Mester:
- Csak akkor lehetséges a tanítás, ha van tanulás is. Tanulásról pedig csak akkor lehet szó, ha ti magatok tanítjátok valamire saját magatokat."
Előzmény: takarito (1211)