Beszéltem tegnep egy MEH-hez tartozó szervezetben dolgozó úrral , aki nagyon képben van a dolgokkal.
Szerinte az egyik probléma, hogy az smpk vizsgánál kétkerekűvel vizsgáznak gyakorlaton, a mopedautóval nem gyakorlatoztak, így az utasszállításra szimpatikusabb a "B" kategóriás jogsi.
Szóba kerülhet az smkp-k felrendszámoztatása, de nem mindegyiké. Pl, ha az öreg néni a szőlőjébe megy a Babettával, arra nem kell. Erre kérdeztem, ha a néni eszébe jut és a 11-es úton meglátogatja ükunokáját, mi lesz a helyzet?
Erre mondta az úr, hogy szó van az smkp értékéről pl 300.000 Ft felett rendszám, alatta nem, stb, de egy "szakmai gréniumot" szeretnének létrehozni a javaslatok
kidolgozásához.
Mondtam neki, hogy tele a puttonyom az ilyesmivel, mire közölte, hogy külföldön is
kell az szgk-s vez eng a személyszállításhoz. Sajnálta, hogy a jogalkotásba nem, vagy nem úgy kerülnek be a dolgok, ahogy a grénium javasolja.(általában)
Abban egyetértettünk, hogy egyet nem értésünk előreviszi a dolgokat. Abban is, hogy az izolált szabálysértési határozatoka nincs legfelsőbb elvi döntés (mint a büntatőügyekre), ezt ő hozta fel, én már néhány tucat oldallal ezelőtt írtam erről.
Abban is egyetértettünk, hogy a megszüntető végzéssel rendelkezők pert kezdeményehetnek a cm beütéssel kapcsolatban, várható sikerrel.