A gumi méret leírásod megközelítőleg jó.
A per-ben 5 változás a szélességnél 10-et jelent, hogy az átmérő azonos maradjon.
Téli gumival közlekedhetsz, puhább, gyorsabban kopik, de a szélesebb hornyok miatt kevesebb a tapadó felület, az pedig rontja a tapadást, nagyobb lesz a fajlagos adhéziós terhelés. Szóval ez télre való. Ahogy már írtam, 10 évig maszek gumis voltam....
Ahogy írtam, az egy mérettel eltérésből valóban csak 1-2% sebességcsalás lesz.
Pl.: 10mm átmérű különbség a kb 500mm átmérőjű keréknél 2%, de gumitípusonként nem teljesen egyeznek a méretek.
Láttál már Barkas eredeti 6,70x13-ast? Technikailag a 175x13-nak felelne meg, de a 195x14-es a kisöccse lehetne. A mai gumigyártóknál is található némi eltérés, de természetesen nem ilyen durva.
A vészfékezés nem rajtad múlik, hanem a kialakult helyzet hozza. Ha előtted fékeznek, v. eléd lép vki? Korábbi megjegyzés: a tuning a fékkel kezdődik, s szerintem a motor dadoghat, a fék és a gumi működjön 100%-on.
Bocs, de több, mint 1 mill. km van mögöttem, hivatásos PÁV I.-es jogsival....
A vario-ra a kérdés az volt, hogy alapjáraton ekezd "összekúszni" a két tárcsafél. Ez nem a belső szabadonfutó hibálja, vagy nagy alapjárat, gyenge közp.-i rugó, vagy nagy röpsúlyok - véleményem szerint.
Tévedés joga fenntartva.