Bakancs4 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2306
Ami a gumiköpenyek cseréjét illeti : az én Ligier Ambrám gyári gépkönyvében az szerepel méretként  : 145/60 vagy 135/70 , egyenértékűként , a méretkülönbség szerintem mm-ekben mérhető csak . A per 60-as bűndrága , de a 135-ös olcsóbb , egyik barátom a 4 új köpenye cserével együtt kijött 30-ból , igaz a legolcsóbbat (Slava ?) vette . Figyelembe véve azt , hogy a gumit gépkocsira szánták , vagyis 100 feletti sebesség , félszáz lóerő és tonna feletti súly , ezért szerintem mopedautón használva jelentős tartalékok maradnak . Ugyanilyen logika alapján én nem idegenkedem a téli gumi egész éves használatától , ahogy én vezetek (az R-4-esen is jobbára mindig az van) nem szokott megcsúszni , a  a fékezés-vészfékezés is ritka műfaj nálam . A Ligier gyári légnyomása elől-hátul gyári adatok szerint   1,7   a "virsli" pótkerékben pedig 2 . ...............Más : hiába nehezebb a gép 350 kg-nál , attól még nem lesz belőle nagymotor forgalombahelyezéskor , mert nem teljesíti a 45 km/óránál nagyobb tervezési sebesség  követelményét . ...........A kerékpáros közlekedést tiltó tábla (függetlenül attól , hogy szóló vagy kombinált) nem vonatkozik a segédmotoros kerékpárra.................Ami a primer variótárcsa illetve erőátvitel szétkapcsolási gondjait illeti : ezt már kitárgyaltuk a 1176-os és 1211-es hozzászólások környékén ( a 37-38-as (( 30 hozzászólásos)) blokkban , megtalálod ) .