csátivasút Creative Commons License 2007.04.24 0 0 5
A 89 előtti Audi 5 hengeres motorok jelentős része -előírt 98 benzin, Karburátor/K, KE-Jetronic [Bosch Motronic (KE-III Jetronic) vezérlés nélkül]- nem üzemel 98-asnál kisebb oktánszámú benzinnel.
Hunyó még néhány spiccre járatott K-Jetes 4 hengeres VW motor is.
(Amelyik motorblokkon már van ún. kopogásérzékelővel kiegészített gyújtásvezérlés azokba önthettek akár 86-ost is. Na jó, csak vicceltem, de elméletileg mindenképp.
Ennek megléte könnyen felismerhető a hengerek környékén elhelyezett érzékelő/érzékelőkről, amik a motorhőmérséklet jeladón kívül vannak a motortestbe csavarozva.)
Megoldás: az előgyújtást vissza kell állítani pár fokkal. Eredmény: kifejezetten s@ar motorhang és 10-30% motorteljesítmény-veszteség.

Ezen kívül a BMW bizonyos motorjai csak 98-as benzinnel adják le a névleges teljesítményt, de a 95 nem árt nekik.

Nagyon remélem, hogy a @hell hülyeségét nem veszi át a többi benzinkút és ez csak kamu.
Előzmény: Don Jani (3)