A segédmotoros kerékpár hatósági jelzésre (azonosítási jel) kötelezett.
A B. Függelék B/7. számú melléklete a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelethez
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok gyári adattábláira vonatkozó követelmények
2.1. Minden járművet egy táblával - és az azon - az alábbi pontok rendelkezésében foglalt adatokkal kell ellátni. Ezt a táblát és ezeket az adatokat a gyártónak vagy meghatalmazottjának kell felhelyezni.
2.1.1.1.1. A gyártó neve
2.1.1.1.2. A jármű azonosító száma
2.1.1.1.3. A statikus hangnyomásszint: ..... dBA ..... ford/perc (min-1)
- Ennek megfelelően a járművön az adattábla szerepel.
2.1.2. A jármű azonosító száma:
2.1.2.2. A jármű-azonosító szám 17 jelből (karakterből), ezen belül három csoportból álljon:
Az érintett jármű azonosítási száma /pl/ : VH840BBL000002595
Ez a jelsorozat megfelel a hatósági jel/ azonositási jel/ fogalmának, úgy tartalmában mint elhelyezésében.
A rendelet értelmében „CM …ccm” hatósági jelet olyan járműbe kell beütni , amelyik sem ezzel, sem a 17 karakteres jellel nem rendelkezik.Vagy ilyennek,vagy a CM … jelzésnek kell meglennie.Mindkettő nem követelmény.
köhém5
"19§.(2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható."
van rá utalás , hogy a forgalomba helyezési engedélyt / megfelelőségi igazolást is a tipusbizonyitványból eredezteti, ezért elfogadja.
igy értelmezem, és a biró is elfogadta.
ezért nem ragaszkodom annyira a CM-hez.