A hiányzó lényeg szerintem a hitelesség!
Az évek alatt ellenszélben felépíthető bizalmi kapcsolatok.
Kicserélődik a vendégkör.
Kicserélődik a dolgozói kollektíva.
Kicserélődik a beszállítói kör.
És persze a jogszabályi környezet.
Egzisztenciák, személyek, cégek, üzletek szaladnak lyukra. PONT. VÉGE.
Nem hogy vendéglátást, az azt megalapozó hiteles életet sem egyszerűú megalapozni itt Abszurdisztánban. De tegyük fel, hogy megvan.
Hol segíti a működést a munkaerőpiac, a szakmai intézményi háttér, a pénzintézmények konstrukciói. Hogy működjön együtt munkáltató és alkalmazott, beszállító és vevő, ha éppen meg*sza az állam. Nem kicsit, nagyon? Nem csak most, régóta. És nem lassuló, hanem gyorsuló ütemben?
Szerintem a stratéga a következő:
1. Felszánt és sóval beszór, vagy erjedést gyorsít a végső bomlásig - Azaz tudomásul vesszük, hogy a mai magyar gasztro=0 és az erre alapozott jővő=0. A mostani meghatározó személyek nem mértékadók
2. Új, hiteles, személyes minőség meghatározása - Ez a mérték
3. Következetes, munkára alapozott alkotó alapállás napi gyakorlása - Ez az érték
4. A létrehozott értékek szinergikus kamatoztatása - Ezek egyéni teljesítményen alapuló kezdeményezések, vállalkozások, szerződések
5. Intézményesítés - csak a szükséges mértékben, mert pl szükségtelen olyan chef oktatást létrehozni, ami9nek okj száma van, ha a képzési jegyzékben nincs helye, nem viszonyítható.
Országos ágazatii jövőkép egyéni jövőképekből, ágazati stratégia a nem létező szektorra egyéni célrendszerekből állhat össze. Egy biztos: ha valaki akar valamit, az belekezd...