A cink bevonat végülis olyan, mint egy festék, spré formában ugyanúgy kapható.
(Árát nem tudom, mert haver hozta, de biztosan nem vészes. Festékboltban kérdezz utána!)
A frissen homokfújt, vagy csiszolt, zsír és pormentes (nyers) fémfelületre azonnal rá kell fújni és !!!állítólag!!! kémiai kötésbe lép a fém felülettel, megóvja a rozsdásodástól.
De ez megint olyan dolog, hogy van szakember, aki használja és dícséri, meg van fényező ismerősöm, aki hülyeségnek tartja.
Az én véleményem meg az, hogy amelyik acélfelnimet horganysprével (az hasonló a cinkhez, de nem olyan hatékony) alapoztam, azt később és kevésbé kezdte ki a rozsda, mint amelyiket hagyományos alapozóval kentem le.
Sok karosszériás már dolgozik vele, érdemes néhányat megkérdezni.
Ha jól tudom, az új autókat is valami ilyesmiben merítik meg a gyárban, csak ott elektrolízist használnak, hogy a legapróbb barázdába is behatoljon.
(Ha jobban belegondolok, nem is lenne hülyeség szórás közben sztatikusan feltölteni a munkadarabot, mint a porfestésnél, és akkor kevesebb anyag menne mellé. :)))
A motor összerakásról meg annyit, hogy nagyon szerettem volna egy nyomatékkulcsot, de akkoriban még nem lehetett kapni olcsóbb darabokat, így a szerelő haverom rutinból húzta meg az összes csavart. Fasza is volt, de egy pár hónap után kellett volna utánhúzni és az elfelejtődött. Volt egy nagyon csekély olajszivárgás a hengerfej körül, de nem foglalkoztunk vele, mert egyébként 10.000 km-t elment úgy az autó, hogy max 1-2 dl-t kellett rátölteni. Nem is tartottam nagyon pótolajat. :)))
Azt javaslom, hogy használj nyomatékkulcsot, ha csak lehet, mindenhez!
Van pl egy "Így csináld - Mazda 626" című könyv, amiben minden le van írva.