Nos, mivel a beszélgetés teljesen indifferens vizekre kanyarodott,( halottak körme, nem vagyok a májam stb ) talán érdemes összefoglalást késziteni.
Nézetem, "mely inog ", "akinél semmi sem azt jelenti, amit az általános szóhasználat szerint jelent." "teljesen felesleges zavarkeltés." "
olyan félrevezető" "csak megtévesztésre jó." "isten szónak egy olyan jelentést adsz, ami egy másik szó jelentése, és amit nem szoktek neki tulajdonítani."
nos a kinyilvánitott nézetem szerint Isten minden. Minden ami volt van lesz, ami megnyilvánult s ami nem.
Ez természetesen nem új. Összefoglalva teopantizmusnak hivják, a hindu vallás is ilyen, de Spinoza gondolatai sem különbek...(Istent Spinoza úgy határozza meg, mint „az, aminek a fogalma nem szorul másik dolog fogalmára, hogy abból alkossuk meg”. Isten abszolút végtelen létező, semmi nem korlátozhatja őt és rajta kívül nem létezhet semmi. Ezek szerint minden, ami a természetben van, Isten attribútuuma: „Minden, ami van, Istenben van.” "
Persze ez a gondolat másoknál is visszaköszön:
"
A világ Isten eleven képmása.
(Campanella)
Isten sokféle arcát mutatja az emberek felé, s mindenki esküszik, hogy amit ő lát, az az egyetlen igaz Isten, de mindannyian tévednek, mert Istennek összes arca igaz.
(Anana papirusz, Kr.e. 1320 körül II. Jentle Leti fáraó főírnoka által papírra vetve, forrás: A.T.Mann: Ezredvégi próféciák)
Isten az a mindenség, amelynek részeként magunkat felismerjük.
(Tolsztoj) "
Nos, tehát jómagam hasonló állitást fogalmaztam meg. Eszerint - ha minden Isten _ akkor Isten mindenható, hiszen ha mindenütt jelen van, akkor mindenre hatást gyakorol valamilyen formában.
Termézetesen mindenkinek szabadságában áll bármiben hinni. Elfogadni, vagy elvetni. A bölcs ugy nyilatkozik: ezzel nem értek egyet, ez nem az én utam. Az én utam csak az egyik, de nem feltétlenül a kizárolagosan igaz, vagy jobb út..
A butaság ellenben harsány . Saját korlátolt ismeretiből fakadó véleményecskéjét általános igazságnak tudja. Átcimkéztem a beföttesüveget , Ronsdorf?
:))
Első lépésnek tehát ezt érdemes megvizsgálni. Mert ebből következik a következő állitásom:
Isten mindenható, de létezik szabad akarat.
:))