Dark Angyal Creative Commons License 2007.04.16 0 0 979

Nos, mivel a beszélgetés teljesen indifferens vizekre kanyarodott,( halottak körme, nem vagyok a májam stb ) talán érdemes összefoglalást késziteni.

 

Nézetem, "mely inog ", "akinél semmi sem azt jelenti, amit az általános szóhasználat szerint jelent."  "teljesen felesleges zavarkeltés." "
olyan félrevezető"  "csak megtévesztésre jó."  "isten szónak egy olyan jelentést adsz, ami egy másik szó jelentése, és amit nem szoktek neki tulajdonítani."

nos a kinyilvánitott nézetem szerint Isten minden. Minden ami volt van lesz, ami megnyilvánult s ami nem.

 

Ez természetesen nem új. Összefoglalva teopantizmusnak hivják, a hindu vallás is ilyen, de Spinoza gondolatai sem különbek...(Istent Spinoza úgy határozza meg, mint „az, aminek a fogalma nem szorul másik dolog fogalmára, hogy abból alkossuk meg”. Isten abszolút végtelen létező, semmi nem korlátozhatja őt és rajta kívül nem létezhet semmi. Ezek szerint minden, ami a természetben van, Isten attribútuuma: „Minden, ami van, Istenben van.” "

 

Persze ez a gondolat másoknál is visszaköszön:

 

"

A világ Isten eleven képmása. (Campanella)

 

Isten sokféle arcát mutatja az emberek felé, s mindenki esküszik, hogy amit ő lát, az az egyetlen igaz Isten, de mindannyian tévednek, mert Istennek összes arca igaz. (Anana papirusz, Kr.e. 1320 körül II. Jentle Leti fáraó főírnoka által papírra vetve, forrás:  A.T.Mann: Ezredvégi próféciák)

 

Isten az a mindenség, amelynek részeként magunkat felismerjük. (Tolsztoj) "

 

Nos, tehát jómagam hasonló állitást fogalmaztam meg. Eszerint - ha minden Isten _ akkor Isten mindenható, hiszen ha mindenütt jelen van, akkor mindenre hatást gyakorol valamilyen formában.

 

Termézetesen mindenkinek szabadságában áll bármiben hinni. Elfogadni, vagy elvetni. A bölcs ugy nyilatkozik: ezzel nem értek egyet, ez nem az én utam. Az én utam csak az egyik, de nem feltétlenül a kizárolagosan igaz, vagy jobb út..

 

A butaság ellenben  harsány . Saját korlátolt ismeretiből fakadó véleményecskéjét általános igazságnak tudja. Átcimkéztem a beföttesüveget , Ronsdorf?

 

:))

 

Első lépésnek tehát ezt érdemes megvizsgálni. Mert ebből következik a következő állitásom:

 

Isten mindenható, de létezik szabad akarat.

 

:))