Ez a kismotor vs. nagymotor olyan dolog mint a taxiban a " kiérünk az autópályára és nem lesz benne elég KRAFT"
A kiskocsikat, városra találták ki, ott megfelelően dinamikusak is. (kis motor, kis tömeg - és csak kis tömegű kocsival lehet "meglepetést" okozni, egy 1,4-es 1500 kg Astra nem fut akkorát mint egy régebbi 1000 kg-os -) A nagyobb motorú autók általában méretre is nagyobbak, ezért városban talán lomhábbak kicsit, de 90 fölött a nagyobb nyomaték és lóerő tartalékaik miatt lenyomják az addíg esetleg gyorsabb kistesókat. (Persze kivételek mindíg akadnak, de ahhoz naonsok píz kell)
Már írtam, nekem a céges kocsim egy 1.5 dCi Clió 80 Le, megy mint a rakéta....130-ig, és sajnos mostanában sokat megyek hosszú távon (Pécs-Szolnok egy nap oda vissza) és hát a Clióból nem úgy szállok ki mint a Mazdából ugyanennyi megtett út után:) Mellesleg ha azonos tempóban sietek (130-160) a Mazda majdhogynem jobban fogyaszt - mármint kevesebbet, mert a TD rönyót szarrá kell forgassam, a benyás Mazdának meg egyszreűen csak sportos. (Ezt csak azért írom, mert szóba jött hogy kevesebbet fogyaszt, ha nagyobbakkal versenyzel akkor nem biztos. Ugyanazért a teljesítményért sokkal jobban meg kell forgasd szerencsétlent, ezért több benya kell, meg ha már jobban forog, akkor jobban is kopik...pont...pont...pont)
- és a klímára az 1.3-hoz ki se térek, 1.8-2.0 alatt én klímát be se tennék. Személy szerint én gyűlölöm a klímát.
Es a kis kenyérpirítóban nem érzi az ember olyan biztonságban magát....
2.0 alatt motort tunningolni meg tényleg pénzkidobás, egyáltalán turbo nélkül meglehetősen drága minden + lóerő és nyútonmáter:)