> Jó kérdések, nem engem kérdeztél, de azé megválaszolom, mert jo kérdések.
> (ugyanis még mindig nincs eldöntve milyen kocsit vegyek):-)
:)) Nézzük.
> mit vársz el a kocsitól - vigyen el A-bol B-ve ugy hogy jol érezzem magam közben,
> es sose romoljon el.
+1 pont a benzines mellett: az elmúlt évek alapján valamennyivel az a megbízhatóbb.
> Meg lehessen bele azé pakolni is.
Kombi??
> milyen utakon és mennyit jársz, évi 35ezer kb, leginkébb autopalya meg
> nagyvárosi tötyörgés. Autopalyan akár 300-500 km megállás nélkul.
+1 pont a dízel mellett.
Nem vágom fejből a zajszinteket, de pályán tipikusan a dízel halkabb egy kicsit, városban 60 km/h alatti meg kis fordulaton a benzines.
Pályán 6-osban meg a "nagyjából szabályos" sebességtartományban (110-150) a dízel teljesít jobban (kivéve durván kihúzatva, de azt ki szereti állandóan?).
> (azaz az ülés, futomű aznagyon fontos szempont hogy ne gémberedjek el...)
Azért a sportülések nem arról híresek, hogy egy 4-5 órás útán is üde vagy. :)) (Bár nem kizárt.)
> mennyire szereted nyomni neki, néha, mint állat....
Ha van időd megvárni, míg bemelegszik a dízel (ez városban ~negyed óra, akkor azt is lehet küldeni rendesen. :)
A dolgok jellenlegi/itthoni állása szerint én úgy látom, kicsit jobban/olcsóbban tuningolható a dízel (nagy a TDI-dízeltuning kultúrája idehaza, relatíve olcsók kéz alatt az alkatrészek is), és ezzel könnyen meg lehet közelíteni/el lehet érni a chipes TFSI-k szintjét
Bár azok mindig előnyben lesznek azért, hétköznapi használatban viszont ~220-230 dízel ló (RS TDi+ GT20-as turbó+chip) jobban odabasz, mint 230-240 benzines ló (RS TFSI + chip).
Végsebességben a benyás többnyire előnyben lesz, kivéve ha a dízelnél váltót cserélsz, de az már nem "soft tuning". :) (Cserébe a hosszú váltóval még kevesebbet eszik a dízel.) Ráadásul a tuning után még jobban nyílik az olló fogyasztásilag: a dízelé alig változik vagy csökken, a benzineseké inkább nőni szokott.
(Ez nem az én véleményem, hanem sok milliót tuningba ölt, elég profi embereké.)
A tuning után minden lovat kihasználva pedig sokkal jobban nyakal már a benzines, cserébe - pláne állórajtból - gyorsabb lesz, de csakis addig, míg keményen leforgatja a fokozatokat. Ha már kicsit is visszavesz a gázból, elolvad az előnye.
Persze ha a pénz nem kérdés... :)))
> időnként (nem életveszélyesen) versenyezgeti vele, jaja
Ahhoz a széria dízel nem előnyös. Van ugyanis egy kelletlen tulajdonsága, amit hétköznapi vezetésnél nem vesz észre soha az átlagsofőr: ő azt szereti, ha berakja egy olyan fokozatba (esetleg vissza se vált) előzés előtt, amiben 2000-2200-től már húz a kocsi, mint disznó (mondjuk III-ban vagy IV-ben), és abban a fokozatban véget is ér az előzés. Ilyenkor nincs gond, tök erős a kocsi.
(Ez az eseten 90%-ában így van, hogy váltani se kell.)
A gond az, hogy amikor kell (és az utcai vagy pályaversenyek ugye ilyenek), mert amikor már a váltás után nem 2000 környékére, tehát a csúcsnyomatékra esik vissza a fordulat, hanem 3000 fölé, amikor a széria dízel karakterisztikája már "konyul". Egyre gyengébb a kocsi, és ez nem egy jó érzés, pláne az előbbiek (a váltás előtti tolás) után.
Tehát ahhoz képest, hogy mennyire megy alacsony fordulaton, meg az előző fokozatban, ahol megkezdted a gyorsulást, a következő váltások után már (az előzőekhez képest!) gyengének érződik a kocsi, illetve az is. Ekkor már /ezen a fordulatszámon: 3000-4200/ nincs jelen a dízel jelemzően nagy nyomatéka - nézzünk csak meg egy nyomatékgörbét! -, ekkor már az számít, hogy mit rak le az útra, márpedig a dízel RS gyári 170 lova akkor is kevesebb a benzines 200 lovánál, ha durván kerekítek. :)) (A váltót most hagyjuk ki a képletből.)
--> szóval aki dízellel akar nyomulni, annak tuningoltatni kell. :))
> ill. mennyire vagy fogyasztásérzékeny. nemigazán
Akkor +1 pont a benzines mellett. :)
> Szoval jo lesz nekem az RS? (nyilván a benzines:)
Szerintem nem lősz vele mellé.