> tuningra szerintem nem lesz szukseg
Mind ezt mondjuk elsőre. ;)
> Egyszeruen egy jo megbizhato es dinamikus autora vagyom, napi Budapesti es
> kornyekbeli kozlekedes + a szokasos evi nagytavolsagu autos kalandok
> (atlagosnal talan kicsivel tobb evi km hasznalat)
Igazából ez alapján pont nem lehet eldönteni. Mindkettő mellett vannak érvek. A kicsit nagyobb éves kilométerszám (költségek) és a vidéki közepes sebességesű utak (ahol a kicsit nagyobb nyomaték miatt a dízel többnyire előnyben van, bár nyomatéknak a TFSI sincs hiányában) a dízelnek kedveznek, viszont a rövid városi utakra meg nem való dízel, bár ilyenkor lényegesen kevesebbet eszik az olajos (részterhelésen és hidegüzemben a legnagyobb talán az eltérés a benzin vs dízel párbaállításnál).
Persze ha olcsóbban tudod kamionos havertól szerezni a dízelt, akkor azt kell venni. :) Ha ezzel szemben céges üa-kártyád van, akkor pont a benzinest vedd. :D
Én aszondom, vezesd mindkettőt egy szusszanásnyinál tovább, menj velük 8-10 km-t (városban meg városon kívül is), és amelyik jobban bejön, azt vedd. :)) Hiszen kb. egy árban vannak, az adott modell/akció simán dönt(het).
Használtan talán inkább a benyás a jobb biztonságosabb vétel, azt ugyanis nehezebb kinyírni.