Törölt nick Creative Commons License 2007.04.03 0 0 26969

Nemrég, mikor a 4 leömlőt csináltattam, középső dobot is cserélni kellett (bár nem biztos, hogy nagyion kellett volna) azért, mert a katalizátor ki volt véve, így a középső dob túl közel volt a leömlőhöz. A tömést teljesen kiégette a láng, így durva volt a hangja. De már kezdett idegesítő lenni.

Most új közép dobot kapott, ami kissé hátrébb került, és a dob is kicsit nagyobb, így a hangja is jobb lett, mindemellett szépen szól, és nem is fog vissza.-)))

 

Sirk: Az én szuper exra lengyel dobom is olyan volt, hogy legurult rajta a teniszlabda, de azzal szerintem az volt a baj, hogy előtte akkor még a gyári méretű kipufogórendszer volt, ami túl hirtelen szélesedett ki keresztmetszetben, így az áramlási sebesség hirtelen lecsökkent, ami extra fojtást okozhatott.

Amúgy üresben látványosan hamar felpörgött max fordulatra, de terheléssel már nem így volt.-((( Ja, még olyan jelenséget csinált, ha hirtelen levettem a gázról a lábam, úgy hörgött, hogy rossz volt hallani, mint aki haldoklik.-))) Szal csúnya hang, rossz hatásfok.-))) nem kéne kategória. De ott van a padláson, occsóér eladom.-))

Ebből a tanulság: kipufogó tuningnak nem elég csak a katalizátort kiszedni, meg sportdobot tenni hátra, hanem egész rendszerben kell gondolkodni. Pláne kisebb motornál. Az enyém így az eredetihez képest lényegesen pörgősebb, és később fogy el az ereje, gyakorlatilag leszabályozásig jól bírja. Bár addig nagyon ritkán használom.-)

Mostanában meg sajnos egyébként is, mert elköltöztem otthonról, a mazda meg ott maradt a nejemnél.-D

Előzmény: Törölt nick (26967)