Nem akarok bunkónak tünni, DE a legelső dolog (ha komolynak tűnik a hiba) akkor egy opel szervíz és diagnosztika. Én is elviszem, ha nem vagyok biztos a dolgomban és hoggyétek el megéri! A diagnosztika nem azt jelenti, hogy köteleznek arra, hogy ott kell megcsinálni a gépet!!!
A "hengerfejességhez" annyit szólnék, hogy ha ilyen a hiba, akkor előbb a vízpumpát kellene lecsekkolni. Csak a hengerfej megbontása többe kerül mint egy vizpumpa. Ha meg mégse az a tré akkor meg a legközelebbi vezérműszíj cserénél már nem kell cserélned legalább. Tehát nem veszítesz semmit, de ha megbontják és nem az a baja, akkor azt te ugyse tudod meg. Az a szerelő még nem született meg, aki neked 4-5 órát szó szerint szenved egy rommá zsúfolt motortérben mire kiszedi a hengerfejed és ha nem rossz, akkor azt bevallja és nem számol neked csak hibakeresésre mondjuk 10 rugót. Amúgy jó minőségű utángyártott vízpumpa 18-24e között van. Gyári (kedvezménnyel) a legolcsóbb helyen 28, de láttam már 35 körül is. Bontóból nem ajánlom. Egyrészt kb annyiba fáj mint egy zsír új utángyártott, másrészt nem tudod mennyi km van benne.
Rángatás, leállás, eltűnő alapjárat: hihtetetlen, de nekem a legnagyobb fejtörést ezek a bajok okozták. A legmeglepőbb az volt, hogy egyszer a lambdaszondacsere, egyszer a katalizátor utánni kipufogó dob cseréje és legutóbb a másodlagos levegőbefecskendező (de szép neve van :D) rendszer légszűrőjének a cseréje segített. Ebből a legdrágább a lambdaszonda volt. 17e a gyári (kedvezménnyel).