Az opelem fúrtuk, Aztán, mikor 70.000 km után széthullott akkor a gyűrűk totál felvállasodtak. Meg az olajlehúzók gyakorlatilag kb 7 mm-nyit nem értek össze. De szépen fogalmaztam
Tehát a lényeg: hiába fúrtuk a motort, ette az olajat, egyre inkább. Aztán az egyik szelep leszakadt, beesett az égéstérbe és keresztbe állva szétk@ta a hengerfejet, meg a dugattyút. Abból aztán sose lett jó motor. De nem nálam hálistennek.-)
De a gyűrűk annyit jelentenek, a fenti példa alapján, hogy ennyi km-nél is olyan kopás jöhet létre, ami a kompressziót is elviszi.- Egyébként már alig akart indulni melegen az opel, úgyhogy aki megkritizálta, mondtam, hogy nemrég volt felújítva, nem lehet kompresszióbaj. De volt...
Amikor szétszedtük a motort, láttuk hogy a dugattyúk sem mennek be egyformán a helyükre. Keresztbe egyáltalán nem is fértek be. Egyik se. Tehát oválisak voltak, De vajon miért? Elvileg kör keresztmetszet van nem? Aztán a heger belső fala se volt valami tökéletes simaságú. Pedig a fúrás után sk láttam, egy haverommal raktuk össze ketten. Akkor még a dugattyúk bementek bármilyen forgatással.-)
Lehet nem jól hónolták? Vagy rossz minőségű volt a gyűrűsor, aztán oválra koptatta a hengert, a dugattyúk meg hozzá idomodtak?
Vagy a hegerek eleve annyira oválisan kopottak voltak, hogy a fúrással nem tudták teljesen kör keresztmetszetűre varázsolni?
Egyébként azelőtt már volt fúrva, már nem gyári alapméretes dugattyúk voltak benne.-)
Elnézést a meditatív írásért.-)))
Pigmynek lehet tanulságos.