Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 26803

Az opelem fúrtuk, Aztán, mikor 70.000 km után széthullott akkor a gyűrűk totál felvállasodtak. Meg az olajlehúzók gyakorlatilag kb 7 mm-nyit nem értek össze. De szépen fogalmaztam

Tehát a lényeg: hiába fúrtuk a motort, ette az olajat, egyre inkább. Aztán az egyik szelep leszakadt, beesett az égéstérbe és keresztbe állva szétk@ta a hengerfejet, meg a dugattyút. Abból aztán sose lett jó motor. De nem nálam hálistennek.-)

 

De a gyűrűk annyit jelentenek, a fenti példa alapján, hogy ennyi km-nél is olyan kopás jöhet létre, ami a kompressziót is elviszi.- Egyébként már alig akart indulni melegen az opel, úgyhogy aki megkritizálta, mondtam, hogy nemrég volt felújítva, nem lehet kompresszióbaj. De volt...

 

Amikor szétszedtük a motort, láttuk hogy a dugattyúk sem mennek be egyformán a helyükre. Keresztbe egyáltalán nem is fértek be. Egyik se. Tehát oválisak voltak, De vajon miért? Elvileg kör keresztmetszet van nem? Aztán a heger belső fala se volt valami tökéletes simaságú. Pedig a fúrás után sk láttam, egy haverommal raktuk össze ketten. Akkor még a dugattyúk bementek bármilyen forgatással.-)

 

Lehet nem jól hónolták? Vagy rossz minőségű volt a gyűrűsor, aztán oválra koptatta a hengert, a dugattyúk meg hozzá idomodtak?

Vagy a hegerek eleve annyira oválisan kopottak voltak, hogy a fúrással nem tudták teljesen kör keresztmetszetűre varázsolni?

Egyébként azelőtt már volt fúrva, már nem gyári alapméretes dugattyúk voltak benne.-)

 

Elnézést a meditatív írásért.-)))

 

Pigmynek lehet tanulságos.

Előzmény: StationW (26800)