Nos nekem a BX-en pontosan ilyen volt a beöntő fedele. Őszesbarna hab. Azzal a különbséggel, hogy néhány páracsepp is volt rajta. Már volt egyszer hengerfejtömítés-csere rajt, de mégis azt vettem észre, hogy kissé összedolgozik az olaj a hűtőközeggel.
Szerintem alaposan meg kellene vizsgálni azt a polo-t!
Tudomásom szerint két alapvető oka lehet ennek. Vagy az olaj minőségével van baj (esetleg kevert olaj, viszkozításkülönbség, esetleg pont az adaléktól lett az, stb) vagy mégis párát, nedvességet kap a kenőanyag. Ezt egyébként könnyen meg lehet állapítani, ugyanis a két ujj közt kis habot szétkenve ha "vizes" az olajhab, akkor egy idő után akadozik a két ujj, tapadós lesz. Ha nincs pára, ill. víz, akkor sokáig dörzsölheti az ember, sikamlós marad az anyag.
Mellesleg pont a VW motoroknál volt olyan jelenség, hogy a motorból a lecsapódó pára kondenzvíz formájában nem tudott kijutni a motorból. Így aztán sorra el is fagytak a túl kis átmérőjű kivezetőcsövek télen ezekben a motorokban, a gyár meg nem ismerte el a felelősségét. Így aztán aki nem vitte el időben kitágíttatni ezeket a furatokat gariban, annak ettől valami bibi lett a motorjában, amit generálozni kellett.
De a pontos hibajelenséget nem ismerem.