Sziasztok!
Új adalék a magyar szervizek, és különösen a Mazda Mester szekértelméről!
A 323F BA-m évek óta komoly túlfogyasztással küzdött (1.8-as motor, automata váltóval, városban simán megette a 13litert százon). Mindenki csak rángatta a vállát, hogy mitől lehet, hogy el kellene vinni injektoroshoz, stb. Mazda Mester csinált rajta motordiagnosztikát, a válasz: tökéletes a motor. Kérdezem: de akkor miért fogyaszt ilyen sokat? Válasz: ez sajnos ilyen, nem túl takarékos modell. Na jó, de miért csörög be durván a 95-ös benzinnel, sőt néha 98-assal is? Válasz: öreg, kopott motor, már igényli a 98-ast.
Hát 2 hete kölcsönadtam az autót barátomnak, akit zavart a túlfogyasztás (na persze, az 1.3-as Honda Civic 6-7liter/100km-je után...), fogta magát, és 2 csavar lecsavarásával hozzáfért a gyújtáselosztóhoz vagy mihez: diagnózis: brutálisan elállított gyújtás és előgyújtás. Beállította, azóta nem csörög 95-össel sem egy kicsit sem, és 400 km-re 43 litert tankolt, szintén full városi használat, és azóta még állított kicsit a gyújtáson, tehát val.szeg ez még csökkeni fog... Ja, és még a termosztát is rendetlenkedik (ezt nem annyira tudta házilag megbuherálni), ha az is megjavul, és nem hűti túl a motort, akkor nyilván nem megy annyit az automata szivató, és még jobb lesz a fogyi...
Csak tanulságul írtam le, hogy hogy sikerült 3 év alatt a gyalázatosan hozzánemértő kontárok miatt több mint negyedmillió forintnyi üzemanyagot (13l helyett 10l 100km-en szorozva 35.000 km, és akkor még nem is számoltam, hogy a 95-ös olcsóbb a 98-nál)feleslegesen elpöfögnöm, a pénztárcám és nem utolsósorban a környezet kárára...
üdv,
amay_light