Hi!
Két éve olvaslak benneteket, napi szinten. Rengeteget hallottam már erről a misztikus "Mesterről" de nekem eddig csak az jött le, hogy egyvalaminek igazán "mestere", mégpedig annak, hogy leszed titeket, mint a meggyfát…
Ha valaki nem ért az autóhoz, az ne vegyen használtat vagy ha, vesz, vigyen magával valakit, aki ért és fogadja meg annak tanácsait. Gyakran a vásárlót elkápráztatja a külcsín a csiribiri és beleszeret a vizuális élménybe. Egy esztétikai hibákkal rendelkező de, egyébként jól egybe lévő autó elriasztja a vásárlót, pedig egy egy elem újrafújása kisebb költség, mint egy rossz futómű, váltó vagy motor.
Azt, hogy egy autó milyen hosszú életű lesz, azt, mint az embernél a genetika dönti el (élhetsz te akármilyen egészségesen, ha genetikailag eldöntött: csak 30évre vagy kalibrálva!). a Mazdának nagyon jó a genetikája, csak hát a rizikótényezők: a dohányzás az alkoholizmus a lustaság vagy egy állat, akinek mindegy mi van a segge alatt és egy harckocsit is képes lenullázni, csökkentik az esélyeket.
Pigmy autója közös ló volt (tehát mindenki állat módjára bánt vele) és annak „túrós” a háta…Biztos olcsón adták, bár most már kicsit drága. Az elején kellett volna többet bele invesztálni a vásárlásba, és most az lenne az olcsóbb. Na, de ugyanazt a hibát hatszor elkövetni azt már nem hibának hívják (megbocsáss!). Valakinek azt eldönteni, hogy a szervo búg vagy a generátor, és ehhez még az ország legdrágább „mestere” is kell, nem vall hozzá értésre. Egy V6-os motorú autó vásárlása és „összerakása” -mint ahogy írja- feltételez némi hozzáértést, de ennek hiányában van (egy ilyen autót a vezetése élményért vásárolnak és ezt nap mint nap ki is csikarják belőle!). Nem a Mazdával volt baj, bármelyik gyártóval így járhatott volna, mert maga a vásárlás volt a hiba.
A BD-s Mazdám igénytelensége, megbízhatósága, korához képesti felszereltsége, alkatrészeinek kidolgozottsága és minősége, javíthatósága, legendásan megbízható elektromos rendszere és motorja (290k km gond nélkül), bár kissé rohadós karosszériája (valami negatívumot is mondjak), meggyőzött arról, hogy a következő autóim is a Mazdától kerüljenek ki. Sosem veszek új autót, az az igazán gazdag emberek privilégiuma (értékvesztés), és ha a használt vásárláskor hibázom, az nem fogja az elődök fényét csorbítani.
A mai autók primitív műanyag alkatrészei (pl: elsőlámpák, szívótorok!….), kínai gyermekjátékok minőségével vetekedő izzó foglalatok és elektromos alkatrészek elrettentenek attól, ami a jövőben még ránk vár az autógyártásban. Élvezzük ki, hogy a kilencvenes évek autói nem egyszerűen csak közlekedési eszközök és nem csak szakműhelyben javíthatóak és nem csak eldobható ócska, vacak alkatrészek halmazai (minőséget gyártani nem biznisz). Akinek van kézügyessége és szívesen tanul (ma már minden információ hozzáférhető) annak nem kell, mondjuk egy egyszerű vezérmű szíj cseréért vagyonokat fizetni mestereknek, hanem maga is képes rá. Viszont, ha nincs rá affinitásunk gondoljuk meg ezerszer egy autó vásárlását több szempontból is. Ha Mazda, ha Nem!!!.....