Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.12 0 0 1630
A primer variátor közepén az a gyűrű egy 30-as belső . 42-es külső (ez végülis mindegy ) átmérőjű és 7 mm széles zárt golyóscsapágy . Nem egy nagy költség (1700 Ft) , de mindenkit arra intek , hogy ha okvetlenül nem szükséges a cserébe nehogy belevágjon . Én három hétig (!) ezzel foglalkoztam . iszonyat nehéz volt lehúzni a mellette levő távtartó hüvelyt . Ha nincs teljesen beállva a csapágy , akkor fel kell támasztani , életre lehelni, a szíj eltávolításától eltekintve pár perces munka . Meg kell fogni egy nagyobb fogóval , ami átéri , és meg kell forgatni a variátort . Ha megindul , kicsit járatni , majd beolajozni , és tovább járatni . Ez nekem a Ligiernél bejött , több ezer km-t mentem vele azóta . Ha a csapágy teljesen beáll , akkor belerág egy 7 mm széles árkot a szíjba belülről , majd eléri a szíj belső oldala a primer variátor tengelyét , ez főleg rövdebb , és emiatt állandóan feszes szíjnál gond , mindig van áttétel , és motorfék végén a szétkapcsoláskor igencsak igénybe veszi a szíjat ....... Nekem az Eradról hiányzott egy a BH kerékről egy csavar , a másikat én törtem le, amikor le akartam venni a kereket és megtekertem az anyát rajta. Szerencsére a "barkács típusban" egyszerű hatlapfejű csavart köré öntötték az alu kerékdobot , így a csonkok kipréselése-verése-fúrása után bele tudtam sajtolni másikat . A Ligieren recézett végű tőcsavar van a kerékdobon , azzal fogalmam sincs mit csináltam volna ilyen helyzetben . ......Az ilyen hibák ellen úgy próbálok védekezni , hogy nem cserélgetem a járgányaimat , amelyik megmarad , azt megcsinálom rendesen magamnak . Mindent csavart alátéttel , zsírral vagy rezes pasztával rakok be , a villanydrótok csatlakozósaruit mindig forrasztom stb ...........Szombaton összeraktam a Ligier körmányművét és elülső futóművét , de a kéthetes állásban megszorult a kézifék-huzal (be volt húzva a bakolás miatt) . Amikor kiszedtem kiderült , hogy a JH fék teljesen be van rohadva , hónapok óta biztos nem működik egyik pofa sem , de lehet , hogy amikor vettem (másfél éve ! ) sem fogott már . Legalább nem kopott a ferrodol addig se , én nem vattam észre , nem húzott félre , a fék meg volt amilyen volt , ritkán fékezek erősebben . Sikerült megcsinálni , mindent szétszedtem , összeraktam , bezsíroztam , megjárattam , felcsiszoltam . Berohadt csavarral nem találkoztam , és szerintem a teljes hátsó futóműben minden a gyárban került a gépbe , 1998-ban , 35 e km-rel ezelőtt . Ha nem fog szvárogni a fékolaj a megbolygatott munkahengerekben , akkor sokáig nem lesz vele gondom .
Előzmény: BIGYO2 (1629)