Bakancs4 Creative Commons License 2007.03.10 0 0 1608
1574-re…Mindenképp intő jel , hogy aki bead valami fellebezést , vagy állásfoglalás-kérést (mint én tettem a tanulmányban) , az írja bele , hogy a bíró úr által meghivatkozott KRESZ szerint az a jármű , amelyik 550 kg-nál könnyebb és nem éri el a 15 kW-os motorteljesítményt , az jelenleg Magyarországon NEM LEHET GÉPKOCSI . Azonfelül az a négykerekű jármű , amelyik tervezési sebessége nem éri el a 45 km/órát , az nem lehet (nagy)motorkerékpár sem . Arra is célszerű felhívni a figyelmet , hogy ezeket a járgányokat az Unióban évek óta hatályos jogszabályokra szabva tervezték és gyártották . Ezek alapján teljesítik az L2-es járműosztály paramétereit . Nálunk a belépésünket megelőző jogharmonizáció keretében ezen szabályozás sematikus átvétele történt , amennyiben itt van valami fogalmazási-fordítási-értelmezési hiba , arról a jármű tulajdonosa nem tehet . Elgondolkodtató a KÖHÉM rendelet pontos címe : A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről . Elvileg ez tartalmazza , hogy a közúton közlekedő járműveknek legyen az kézikocsi , kerékpár vagy emeletes autóbusz milyen feltételeket kell teljesítenie , hogy részt vehessen a forgalomban . Milyen fék kell , milyen lámpa , mennyi legyen a szélvédő fényáteresztő képessége stb . És azt is tartalmazza , hogy milyen paraméterkkel lehet egy jármű smkp . A jármű adatait és L2-es mibenlétét pontosan tanusítja az eredeti osztrák papírja , amelyet a magyar hatóság minden további kec-mec nélkül köteles (lenne) elfogadni a közlekedési törvény őszi módosítása óta . Ami a 410 kg-ot illeti nem tudom honnan szedték , mert én most visszanéztem mindhárom tipesenemet (Sulky 1995, Erad 1998, Ligier 1998 ) , azok kizárólag sajáttömeget , terhelhetőséget és össztömeget adnak meg , ill. a tengelyterhelést . Amikor a Piaggio ApeCart behoztam olaszból akkor ment ezzel a hiszti , mert az olasz forgalmiban a vezetővel számolt önsúlyt adták meg , ami ciki volt , mert csak akkor lehetett mkp. , ha 400 kg alatt volt a gép . Akkor valahol megtaláltuk a vezető nélkül mért súlyt is eldugva valami lábjegyzetben . Szóval benne volt , de mellékesen .Nyilván úgy gondolták a digók : vezető nélkül csak nem közlekedik . Most viszont nem találok ilyesmit , nálam csak saját tömeg szerepel , nincs szó a vezető súlyáról és folyadékról sehol (szerencsére) ; 350 kg Erad és 348 kg Ligier . Viszont érdekes , hogy az ülőhelyek számát a Sulky és a Ligier a vezető nélkül érti – ami érthető : egy személy , mint vezető biztos ül benne , ezért ezt mint nyilvánvalót nemis számolja , és nélküle ír 1-et . Az Erad 2 ülőhelyet ír bontás nélkül . Summa-summárum az ülőhelyeknél automatikusan számol a vezetővel , a súlyban viszont nem – legalábbis az én papírjaimban . Mivel a KRESZ a sajáttömeget (amiben nincs benne a vezető súlya , az „embertelen” jármű 350 kg-os) követeli meg , az én papírjaim szerint a dolog támadhatatlan ; az más kérdés , hogy teltankolva az enyém is annyi , mint ferdeszemű gépe a bíró szerint ….Kedden találkozom azzal az ismerősömmel , aki a IRM-ben dolgozik miniszteri főtanácsadóként , megpróbálok tanácsot kérni tőle .