Aki nem tudja megbütykölni a brumiját, az kénytelen keresni egy szerelőt, de ez így van minden autóval. Az újonnan vásárolt Ignisemben most 105e km-van, de csak egyszer vittem szervízbe, amikor belémjöttek, és ki kellett cseréltetnem a vonóhorgot. Olajat, szűrőket, fékbetétet, gyertyát saját magam cseréltem, pedig nem vagyok autószerelő.
Szerintem egy mopedautó műszakilag sokkal fejlettebb konstrukció mint egy kispolszki, pl. Mc Pherson felfüggesztés, fogasléces kormánymű, tárcsafék, központi zár, elektromos ablak, stb. A szervízigényük kb hasonló, de ha a kispók elkezd rohadni, az gyakorlatilag a végét jelenti, többe kerülne a lakatos munka, mint amennyit a kocsi ér.
Használhatóságban, komfortban sem merném azt állítani, hogy egy kispolszki jobb mint a burmik, sőt.... (fűtés!!!!)
A 4-500e Ft-os mopedautók gyakorlatilag már nem amortizálódnak tovább, igaz hogy sokba kerülnek, de ha el akarod adni, könnyedén kaphatsz érte többet, mint amennyiért megvetted, ez az autóknál nem nagyon jellemző.