1437) Nyugaton állítólag nem jellemző az órák visszapörgetése . Az ebay-on én is láttam 50-100e km közötti hírdetéseket . Az én 98-as Ambrámban 29.310 km volt amikor vettem , és egyértelműen látszott rajta , hogy reggel elindultak vele valahová , nekicsattantak valaminek , bevitték egy szervízbe , ott leszedték róla a törött részeket (hagyták volna rajta ! ) , kaptak egy árajánlatot , erre lemondtak róla (esetleg a biztosító ki is fzette) , jött egy hülye magyar aki megvette , majd egy másik aki meg is csinálta és a mai napig használja . Amikor hozzám került , akkor a spirál is (kívül-belül) törött volt , ha esetleg nem a balesetnél tört el , akkor lehet olyan km a gépben , ami nincs az órában . A szervízköny dátumai és km értékei is reálisnak tűnnek . Az ugyanolyan évjáratú Erad Spacia üzemképes órája átlépte 90 ezret , mikor megkaptam a gépet , ez ugyan nem karambolos , de szintén üzemképtelen volt . A háromszoros szorzó látszik a kocsin is , a motoron is . Mivel a járgányt 98 nov-2005 máj között használták ( 3 tulaj) évi 12000 , vagyis havi 1000 km volt az osztrák élete . Ennek ellenére úgy tűnik , mintha az Eradban a motor jobb lenne (csendesebb, erősebb , könnyebben indul és talán kevesebbet fogyaszt – még nincs mérési adat ) . A Ligier elülső futóművében a jobbos axiális csuklónak 1,5 mm , az alsó támasztó gömbfejnek 3,8 mm (!) kotyogása van , valószínűleg beáztak , mert a bal oldal ép . A fogasléces kormánymű kormánymű csapágya beázott és cafattá rohadt emiatt szétesett . Az Eadon nem találtam futóműhibát , talán a variomatik rendszer kopásai és az irányfordító nehezebben kapcsolható mivolta utal a napi 30 km-re , persze ember nem tudja mit cseréltek , mit sem . Mivel az Eradot is elkezdték kint bontani , valószínűleg nem bütykölték meg az óráját , a Ligierre szintén nem vártak vevőt , ezért ott se nyúltak bele az órába . Természetesen egy eladásra kínált üzemképes kocsival más lehet helyzet , főleg ha a hazai aranyháromszög (Devecser ..) érintésével lépett magyar földre . Én a magam részéről nem sokat adnék az órára 5 évnél idősebb semmilyen jármű esetében , a 37 éves R-4 Renaultom miatt szoktam mondani , hogy itt csak az állapot számít . Pár tízezer km alatt eléggé le lehet pusztítani egy gépet ( még ilyen inkubátoros motort is ) , és lehet nagyon megkímélt ennek többszörösével is . Én eddig més fél év alatt 6 ezer km-t mentem az Ambrával , az előjöt hibák alapján szerintem , ha ráköltenek pár tízezert forintot egy ilyen járgányra , akkor utána nagyon sokáig nem kell belenyúlni . Zoli látott kint Aixamot 400.000 (!) km-rel … A fogyasztás jó kérdés . Microcaros bácsi szerint az övé 1,55 litert eszik , igaz 45 –tel jár mindig , jobbára utassal . Tény , hogy amikor vette beállítta az adagolót (Lombardini) , mit csináltak vele mit sem nem tudom , de ha ez így van , akkor a járműve 2 óra 14 perc alatt eszik 1,55 litert , vagyis 1100 gr üzemanyagot , vagyis óránként 495 gr-ot . A Lombardini LDW502-es motor (fojtatlan változat) 2500-as fordulatnál tudja teljes terhelésnél (!) a 300 gr/kWóra fajlagos tüzelőanyagfogyasztást produkálni . Magyarán , ha a jármű mozgatásához elegendő 1,65 Kw-nyi teljesítmény , akkor ez az érték talán tartható lenne . Mindenesetre nehéz elhinni ; az én Ligierem városban télen benyalta a 6 litert , most olyan 5 körül jár , országúton ( Szekszárd – Szfehérvár – Várpalota – Szekszárd) bő 50-es tembóban majd 4 liter . Pisti az Aixamjával 3,5-et mért , Robi a Ligierrel 4-et . Zoli (Szfvár) szerint a Kubotával talán le lehet menni 2,5-re , a Lomba nemigen megy 3 alá , bár 4-4,5 felett túlfogyasztásnak kell tekinteni . A külföldi hírdetések és ismertetők 3 alatti értéket SOHA nem írtak : jellemző a 3-3,5 liter . Ha a napokban megtankolom a Spaciát , akkor lesz még egy mérési adat . Mellesleg erről annyit , hogy hinni csak annak szabad , aki elővesz egy füzetet (dokumentációt) , amelyen hosszabb időn keresztül az ÖSSZES tankolás és a HOZZÁ tartozó óraállás fel van tüntetve . Nekem mindegyik járművem ilyen , van egy füzet gépenként , amibe írogatom a javításokat és mindent . Amikor valaki mondja , hogy hát szerintem ennyi-meg ennyi , mert 1000-ért szoktam tankolni és két hétig járok vele , meghogy rátöltöttünk 10 litert és akkor a mutató ….olyankor már nem is figyelek oda . Számok , tények , adatok …
[image1]