takarito Creative Commons License 2007.03.03 0 0 389

A fogyasztói társadalomnak a fogyasztás a mozgatórugója. Ernnek kiszolgálását manipulálhatják, egész iparággal akár, de manipulációnak inkább akkor nevezném, ha a megvásárolt termékek minősége nem felel meg a felkínált minőséggel. Hogy valaki akkor is megvesz egy terméket, amikor pillanatnyilag nincs rá szüksége, az abból a biztonság utáni vágyból fakad, amelyből a jövőkép megrajzolódik, a holnap is a fogyasztását ellátni tudja.

Azt nem igen hiszem, hogy arra alapozni tudnának iparágat, hogy valaki a reklám hatására akkor is megvesz valamit, ha semmi szüksége sem most, sem holnap nem lesz rá. Részt vettem üzleti reklám készítésében és az a tapasztalatom, hogy akármilyen jó reklámot is csinálnak, ha nincs rá szüksége az embereknek, nem lesz eredményes.

A reklám nem egy misztikus, önérvényes valami, ami mindenkit átvágva dicsőségesen nyomul előre a történelem útvesztőiben. Megvannak a gyökerei az emberek szükségleteiben, és annak eltalálása az igazi eredményt fog szülni akkor is, ha nincs a reklámnak még manipulatív jellege sem.

 

 

 

Előzmény: chaosarmy (387)