takarito Creative Commons License 2007.02.28 0 0 366
Én ugyanis ép ellenkezőleg,az ész és értelem minden érzést kizáró felsőbbrendű megközelítését ítéltem el

 

Viszont nem erről beszéltünk, hanem az engedelmesség értelem és gondolkodás korlátozó szerepéről, amely pont az által áll elő, hogy kivonja az ember kezéből  a döntés és választási lehetőség jogát.

 

Nem propagáltam az érzés nélküli értelem feljebbvalóságát soha.  Igen fontosnak tartom, hogy az értelem és az érzés összhangban tudjon működni, mert a meghasonlás megosztottságot és valamelyik oldal korlátozását teremti meg.

 

Pál nem a száraz racionaliítás ellen támadt, hanem minden értelmes dolog ellen, ami vitatni meri az ő igehirdetésének tartalmát, valamint nem engedelmeskedik a tanításainak. Arra például soha sem hívta fel a figyelmet, hogy  érzés nélkül, mindent pusztán az ész oldaláról megközelíteni az veszélyes lenne. Számára nem is volt fontos, mert minden módon engedelmességre igyekezett kötelezni a híveit, annak pedig a gondolkodás és bölcsesség bármilyen fonrmában inkább akadály volt előtte, mint követendő feladat.

 

 

Előzmény: vimester (364)