tehtube Creative Commons License 2007.02.23 0 0 4250

Először is, ez még idézőjelben sem klón. Ezt kikérem. Ilyen "klónbelső" nem létezik!

 

Leadták a Rhoda filmet. Hát voltak húzósabb számok is, nemszólva hogy a dob meg a pozan szinte elnyomta az orgonát. Mai módi.

 

Hallottam XB-3M-et. Láttam Rhodát rajta, meg van így vele egy tévéfelvételem. Ha valaki kimagaslóan játszik rajta elmegy. Az XB széria nagyon a 80-as évek végének, 90-es évek elejének a technikája. 32-es kötött polifónia, egyszerűbb szintézis. Ha ez egy nagyobb fadobozban rejlik (ami közelről igen csúnya) attól még távoli másolat marad.

Az igazi áttörést 1997-ben hozta a Roland a VK7-tel ami fizikailag lemodellezi a hanggenerátort. Tehát nem az a hang szólal meg amit épp lenyomunk, hanem szól egyszerre mind a 91db virtuálisan az igazi analógiájára, és ebből az szólal meg, amit a billentyű lenyomásával megengedünk. (Azthiszem ezt már leírtam párszor)

A VK-t követte kb. 1998-ban a Korg CX, 2000 körül a Clavia Nord, Voce, 2001 körül a Viscount és 2004 körül a Hammond Suzuki. Sereghajtóként ők is átálltak erre a technológiára. Kezdetben a New B3-ak, majd XK3, XK1.

A New B3-nál különösen proudlyk a billentyűjükre. A DB5-é kimondottan hosszabb :-)

 

Előzmény: dombi39 (4245)