vimester
2007.02.22
|
|
0 0
218
|
„Sem háborús helyzet nem állt fenn, és a két nő fejében is megszűnt az
ellenségeskedés.”
Ne haragudj de ez egész egyszerűen elképesztő amit írsz. Lassan kezd olyan
érzésem lenni mintha egy pénzváltó automatával beszélgetnék. Hihetetlen
hogy az emberi empátia legkisebb szikrája is ennyire hiányzik belőled.
Szerintem egy matekpélda megoldásához is több átélő képesség kell mint
amit Te a saját történeted iránt tanúsítasz. Azt el tudod képzelni hogy ha
egy anya egy másik anya gyermekét elrabolja majd azt a bíróság elé
hurcolva azt mondja hogy inkább karddal vágják ketté a gyereket mintsem
hogy az igazi anyának ítéljék hogy ilyenkor milyen hihetetlen emberi érzések
és indulatok szabadulnak el? És erre azt mondod hogy ha a bölcs megmondja
a frankót akkor az anyák hirtelen a homlokukra csapva bevillan az számukra
hogy milyen hülyék voltak, egyszerre csak mosolyogva egymásra néznek és
kart karba öltve mint barátok távoznak a bíróság épületéből és élnek tovább
a közös házban mintha mi sem történt volna? Az hogy ez igaz legyen csak
egyféleképen valósulhat meg, hogyha a két anyát egyszerre hatja át egyfajta
földöntúli megbocsátó szeretet, és érvénybe lép a szeresd ellenségeidet elv.
Akkor viszont igazam lesz abban hogy ebben a történetben nem a bölcsességé
hanem a földöntúli ésszerűtlen megbocsátó szereteté lesz a főszerep. Hisz
gondolj bele, a bölcs teljesítményére minden „bölcs” képes, de ugyan ki képes
megtenni azt amit a két anya megtett a bölcs ítélete után? Azonban Te
eleve kizártad a szeresd ellenségeidet tézis létjogosultságát, mivel még az
én szeretet kísérletemet is elutasítottad azzal hogy annak elvégzése eleve
kudarcba viszi az azzal próbálkozót. Pedig ez a kísérlet kispályás lelki
tréningnek számít ahhoz képest mint amit ez a két anya véghezvitt, feltéve
hogy nem kamu az egész példázat. Ha viszont igen akkor légy szíves hozzál
nekem valami jobbat. :) |
Előzmény: takarito (213)
|
|