Ami a váltókat illeti …A Ligieremben a primer variátorban lila rugó és 160 gr-os súly volt , a szekunder variátor totálisan hiányzott ( karambol , törés + óh , labancok !!! ) , amit kompletten vettem bele abban szürke rugó van . Az Eradban 175 gr-os súlyok voltak és lila primer , és barna szekunder rugó . Jelenleg felcseréltem a két kocsiban a súlyokat ( az fogyasztását akartam csökkenteni , és azóta is úgy maradt) , az Erad picit jobban gyorsul – valószínűleg én rendeztem Szekszárdon az első mopedautós gyorsulási versenyt , itt a lakótelepen a ház előtt …A primer lila rugó meglepően erős (az összerakott tárcsán a testsúlyom --cca. 65 kg – 22 mm nyom össze , a kiszerelt rugót 50 kg súllyal 25 mm-t lehet összenyomni ) . A szürke rugó (Liger szekunder) meglepően erős , a beszereléshez (alapösszenyomás) 15 kg , a variátor összenyomási végállásához (vagyis amikor a szíj teljesen szétnyitotta szekunder tárcsát ) 35 kg , a rugó teljes összenyomásához ( amikor a rugó felfekszik saját magán) 45 kg „erő” kell . A barna rugónál a teljes (felfekvős állapot) összenyomáshoz mindössze 25 kg kell . A mérésekhez egyszerű fürdőszoba (testsúly) mérleget használtam . Jani barátom Microcarjában 140 gr-os súly és kék színű szekunder rugó volt . Ez a járgány a kopott szíjával lehelletfinoman ment , akármilyen sebességnél vetted le a lábad a gázról és tetted vissza : nem zörgött , nem rángatott , nem rántott . A Ligierem egy picit hajlamos rá , hogy motorfékből visszatérve gázadásra egy kicsit bólintson . Az Eradban széles szíj van ( 34 mm) , alapjárat felett rögtön indul , én nagyon élvezem , mert olyan mint az elektromos dodzsem , és jobb is mint az Ambra , a motorfékreakciói minimálisak , noha most a szíj miatt nem tudja végigváltani a teljes áttételt . S ha már szóbakerült a motorfék , hogy értsük : ha egy járműnek nem változott a tömege és nem változott a motor kompressziója , akkor azonos sebesség esetén csak akkor változhat a motorfék erőssége , ha más az átétel . Magyarán , ha a rugók-súlyok variálása közben valaki úgy érzi , hogy erősebb a motorfék , akkor pörgősebbre állította a motort , mert a motornak lényegében mindegy ,hogy tolóüzemben van-e , az adott főtengelyfordulathoz tartozik egy áttéttel . ……..Én a Ligierben nyár óta Aixam szíjat használok 1-2 cm-rel rövidebb , de szerintem jó az is , ha semmiképp nem tudsz pont gyári méretűt szerezni . Az Aixamokban csak sárga rugót láttam , álítólag a 4 kW-os motorhoz az kell .