Hát nézzük sorjában , bár WooDoo után nehéz újat és jót mondani….Valóban érdekes helyzet lenne , ha az 50 ccm-es 3 lóerős 3 kerekű Amica éppúgy a „könnyű szgk”-hoz kerülne , mint a 900 kg teherbírású Piaggio ApeMax dizel vagy a négykerekű testvére a Poker . Külön izgalom , hogy mi lesz a Piaggio ApeCar-ommal , amely 14 éve rendszámmal , forgalmival , „A”-s jogsival vezetve motorkerékpárként rója az utakat . Átsorolják , ha az idióta előterjesztés győz ? Az EU-s szabályok jók és következtesek , csak alkalmazni kellene őket . Lényegében semmi probléma nem lenne , ha az smkp nálunk is valamilyen rendszámmal-nyilvántartással rendelkezne , a szabályok hellyel-közzel lefedik már most is az életet . Az smkp rendszámozás pedig előbbb-utóbb meglesz . A lassú jármű követelménykategóriái megfelelnének ugyan , de ott fogalmi követelmény a 25 km/órás maximális sebesség , és kizárt dolognak tartom , hogy össze lehessen egyeztetni a 45-tel . Ha már itt vagyunk : amikor az előző KRESZ módosítás volt napirenden , akkor a Motor Revü (lásd 2000/5 39. oldal) rékérdezett , hogy nem lenne-e szerencsés az smkp-kat 50-es sebességig engedni , hogy a városi forgalomban , annak ritmusával haladva csökkenne a veszélyforrásként megjelölt előzések száma . A válasz kategórikus elutasítás volt , hivatkozva a kőbevésett EU-s joggyakorlatra . ……………Ami az érdekképvieseleti ügyeinket illeti nem sokat várnék attól , hogy egyénenként ki-ki írogat egy-egy levelet (beadványt) , mert elhajtanak minket , mint Rózsa Sándor a szilajcsordát . Ha nem megalapozott 1331-es hír , akkor alapítani kell egy országos egyesületet . Össze kell jönni egyszer (személyesen tucatnyi magyar állampogárnak ) , ki kell mondani az alakulási szándékot és elfogadni egy alapszabályt , és választani vezetőket . Utána be kell adni valamelyik bíróságra , ettől kezdve lehet hivatkozni a szervezetre – akkor is , ha a bíróság esetleg visszadobja valami miatt . Ha ez nem jönne össze attól még én ( ha össze jön akkor is) mozgatom a hobbijárműves szövetségben élő és egyéb vonalaimat . Talán a hétvégén összeállítom a tanulmányomat , akkor előhajtom a megbízólevelemet
Részben azért ragszkodom a Ligierhez , mert abban gyárilag benne van a CM 505 , és ez a hatályos rendeletek szerint ( 5/1990 KÖHÉM rendelet 19.§) hatósági jelzésnek minősül , mert a gyártó helyezte el benne . Vagyis hatósági jelzés nélküli közlekedést , ha megfeszülnek se lehet rámhúzni . Ha viszont lesz egyértelmű szabályozás –ez szerintem hozza magával smkp-k rendszámozását – akkor nem tudnak kibújni az akkor aktuális nyilvántartásba vétel alól . Ehhez még annyit , hogy jelenleg ( 35/2000 BM . 2. sz. melléklet ) lejárt egészségügi „B”-s jogsival lehet mezőgazdasági vontatót veztetni , van olyan traktor amelyik 240 lóerős és 10,9 tonna súlyú . Ezek után furcsa lenne , ha az 50 ccm-es 3 lóerős 3 kerekű –áttételes kormányú-- Amica csak élő gépkocsijogsival mehetne