takarito Creative Commons License 2007.02.21 0 0 201

viszont a Szeretet, mint értékrend egyre hátrébb szorul a szótáradban

 

Nem értettél meg. A bölcsességet nem a szeretettel fordítottam szembe, hanem a mentális érettséggel, vagy keresztény fogalommal élve a hit általi megigazulással.

A bölcsesség és a szeretet kar-karban tud csak előrébb jutni, ha bármelyiket felcseréled, (például a bölcsességet a hittel, ahogy Pál megtette) akkor eleve simulékony rombolást okozol az értelmében, lelekében és természetében.

 

nem tudod értelmezni hogy mit akartam elérni a szeretetpróbával.

 

Arra próbáltam elejétől fogva utalni, hogy az ellenség szeretetét nem a bölcsesség hiányában, értelem nélkül nekiesve kell megpróbálni. Ez nem vezet eredményre, hanem az egyén kihasználását és elfojtását írod alá vele. A próbára buzdításod csak kudarcba viteti a kísérletezőt.

Ha azonban az ellenséges konfliktus gyökereinek feltárásával, a kialakulásának feltételeinek megértésével, tehát bölcsességgel, a megoldás kulcsával közeledve próbálod a szereteted bizonyítani az ellenségednek, akkor az ellenséges viszony megszüntetését is elérheted.

Hogy ez azért marad homályban a bibliai szöveg alapján, mert a tanítások eleve hiányosan lettek leírva, még nem jelenti azt, hogy Jézus eredetileg is egy ostoba hozzáállást erőltetett volna a tanítványaira. Azonban a teljes evangélium összefüggéseinek ismeretében, amit Pál apostol zavaros nézeteivel sem engeded homályba borítani, akkor kiderül a tanítás igazi értelme.

 

A példád azt sugallja, mintha a szeretetpróbáddal szembe a szemet szemért elvet állítottam volna. Erről szó sem volt. Amit szembeállítottam egymással, az az ostba és bölcs módja annal a próbának, amiről Jézus tanított.

 

 

Előzmény: vimester (197)