takarito Creative Commons License 2007.02.21 0 0 189

Azért nem foglalkoztam eleve a szeretetpróbád gondolatával, mert az értelem szerintem azt is megelőzi. A szeretetet nem kipróbálni kell, hanem gyakorolni. A gyűlölet és a bosszú egyébként mértékre szabva pontosan a törvényben jelenik meg isteni igazolással körítve, (szemet szemért) tehát nem olyan egyértelmű annak elhagyása. Az evangéliumban ugyan olvasod azt, hogy ha arcul ütnek egyfelől, tartsd oda a másik orcádat, de ennek szó szerinti alkalmazását Jézus tanításának meg nem értéséből eredeztetem. Nem arról van szó ugyanis, hogy a törvény ítéletét (bosszú) elhagyva az áldozatok számát  növeljük. A Jézusi gondolatból csak összefüggéseinek megértése után derül ki annak pontos értelme. Arról van szó, hogy egy arcultütés mindig konfliktust jelez, akkor is, ha hirtelen nem fogjuk fel az okát. De a Jézusi gondolat értelme, hogy konfliktus megoldását ne a bosszú elvével (törvény, visszafizetés), hanem bölcsességgel kezeljük, tehát a bosszú helyébe nem az üres semmit kell tenni, hanem a konfliktus megértését, és az ebből származó cselekedeteket.

 

Az a baj az evangéliummal, hogy íróinak visszaemlékezései nem lehetnek egyenlőek Jézus aktuálisan leadott tanításaivall, ezért hiányosságaikat csak az összefüggések megértése után lehet kitölteni.

 

Előzmény: vimester (184)