Felőlem hívhatják könnyű szgk-nak a mopedautókat, a lényeg az lesz, milyen szabályok fognak rájuk vonatkozni.
Egyszer már leírtam, hogy szerintem milyen feltételeket kellene kiharcolni, néhányan egyetértettek velem, de újabb javaslat nem érkezett.
A könnyű szgk elnevezésből akár arra is következtethetnénk, hogy nem a személygépkocsikra vonatkozó szabályok fognak ránk vonatkozni, de én is szkeptikus vagyok ebben a kérdésben. A segédmotorokra vonatkozó szabályoktól biztosan szigorúbbakat fognak előírni, de ez így van európa több országában is. Talán kb. a "nagymotorokra" érvényes feltételeket látom elérhetőnek, de ezért is lobbiznunk kell keményen.
A rendszámot biztos nem ússzuk meg, ebből kifolyólag a regadót sem, de remélem csak a motorkerékpárokra kivetett sarcot fogják követelni, de még így is elkérhetik a brumi árának akár a 20%-át is. Az okmányok, az eredetvizsga már nem annyira nagy érvágás.
A műszaki vizsga sem olyan nagy összeg, feltéve ha rendben van a járgány, bár ez egy rendszeres kiadás lesz.
A kW adó is elhanyagolható, kivéve ha nem találnak ki egy minimum összeget.
A biztosítási díjat a biztosítók döntik el, de gondolom ha megtehetik, inkább a szgk tarifáit fogják érvényesíteni.
A B-s jogsi tényleg szívás azoknak, akiknek csak A v. M kategóriája van, de szerintem rövidesen lesz B1 jogsi is.
A jogosítvány kivételével, minden egyéb kedvezőtlen hatás kivédhető, ha a korábban már felmerült módszerrel, külföldi tulajdonostól kölcsön kapott járművekkel közlekedünk itthon.