Bakancs4
2007.02.15
|
|
0 0
1255
|
Naná , amikor először hallottam a raliról nekem is az első idióta gondolatom a mopedautós teljesítés volt . Már korábban is szoktunk viccelődni a Piaggiommal , hogy ilyen –olyan utakra kéne vele vállalkozni ( Mint egy cikkben olvastam , volt aki meg is tette : „ Két elvetemült olasz, Brovelli és Martino 1998-ban két APE TM 703-assal 25 000 km-t tett meg föld- és betonúton Lisszabontól Pekingig.” ) . Persze az igaz produkció egy lefojtott 4 kW-os járgány lenne . Megítélésem szerint rendszámos gépet kellene szerezni , mert a „papírtalan” verzó aligha jutna át a legtöbb határon . WooDooval értek egyet , szerintem a motor bírná , ha a váltó esetleg nem is , akkor kompletten ki kell cserélni , egy óra alatt megvan , helyesbítek fél óra alatt . Tartalék diffi , féltengely . Szerintem gond a futóművel és a kasztnival lehetne , nagyon szétrázná az út (már ha útnak lehet nevezni az ottani csapásokat) az alacsony építésű , városi aszfaltra megálmodott masinákat , ilyen-olyan lengőkartörések előfordulhatnak . Én a magam részéről valami megerősített alvázú , tartalék alkatrészekkel bespájzolt járgányban megbíznék , szerintem tudná teljesíteni , csak kicsit soká tartana neki . Mi 1989-ben Trabanttal voltunk Kis-Ázsiában Isztambul ; Csanakkale , Trója . 1907 (!) ben volt a Peking-Párizs rali , a győztes ; Scipione Borghese az Italan nevű 40 lóerős monstrumon 44 nap alatt zavarta le a 16.000 km-t , átkelt a Góbi sivatagon , Mongólián , Szibérián , az Uralon , hogy csak a jobbakat említsem . Figyelembe véve a száz évvel ezelőtti út-,közlekedési-,műszaki-,közbiztonsági és általában a logisztikai viszonyokat a napi átlag erősen elgondolkodtató . A csehek (Hanzerka és Zikmund) 1947-48 ban gyárilag felkészített Tatrával induldak világkörüli útra , a gép Egyiptomban tönkrement , így onnan szérikocsival mentek tovább , illetve végig. Mint hallom két istentől elrugaszkodott honfitársunk (fiatal házasok) ép most eveznek (!) át az Atlanti-óceánon csónakkal . Mindenesetre lehetne komolyan gondolni valami jelentős mopedautós teljesítményre . Persze hírértékűre , hogy legyen reklám , mert zsebből állni egy produkciót húzós lenne . |
Előzmény: WooDoo (1254)
|
|