No nem magyarázom, mert nem értek hozzá, inkább mellékelem amiből lehet okosodni:
http://www.llac.hu/hirlevel/doc14.html
http://www.autodoktor.eu/olaj_kenoanyag_lexikon.html
10W40 CASTROL GTX MAGNATEC 1L
1.500Ft
<!--
document.write('
Nagyobb kép');
//-->
Nagyobb kép
Nagyobb kép
Rész szintetikus motorolaj API SL/CF,ACEA A3/B3,MB229.1,VW 505 00, VW 500 00
5W30 CASTROL PERFORMANCE A1 1L
2.600Ft
<!--
document.write('
Nagyobb kép');
//-->
Nagyobb kép
Nagyobb kép
MINŐSÍTÉSE: ACEA A1/B1, ILSAC GF3, FORD WSS-M2C913-A/B
Igen, a magnatecnek van VW meg Merci minősítése. És? Nem abba töltöd. Egyáltalán nem az számít, hogy mely autógyár fogadta el a motorjaihoz, hanem maga az olaj milyen tulajdonságokkal rendelkezik.
A3-02
Szigorított követelményrendszerű, stabil (osztályon belül maradó) viszkozitású kategória. Magas teljesítményű motorokhoz, a gyártó által engedélyezett hosszú csereintervallummal.
A1-02
Szigorított követelményrendszerű, energiatakarékos, katalizátorkímélő kategória. Kifejezetten az alacsony súrlódású, kis viszkozitású (2.9 mPas < HTHS < 3.5 mPas) motorolajjal üzemelő motorokhoz fejlesztve.
Egyes motortípusoknál nem alkalmazható.
B3-98 Issue 2
Szigorított követelményrendszerű, stabil (osztályon belül maradó) viszkozitású kategória. Magas teljesítményű motorokhoz és/vagy nehéz üzemeltetési feltételek mellett javasolt. Alkalmas a gyártó által engedélyezett hosszú csereintervallum teljesítésére.
B1-02
Szigorított követelményrendszerű, energiatakarékos, katalizátorkímélő kategória. Kifejezetten az alacsony súrlódású, kis viszkozitású (2.9 mPas < HTHS < 3.5 mPas) motorolajjal üzemelő motorokhoz fejlesztve.
Egyes motortípusoknál nem alkalmazható.
De nem is a bogarászáson van a hagsúly, hisz mint említettem hétköznapi használatban pár év alatt nincs jelentősége. Forszírozott használatnál, vagy hosszú távon viszont nem biztos, hogy megéri spórolni ezen. Egy idő előtti motorgenerál el tudja rontani a karácsonyt abban az évben..:-))