Bakancs4
2007.02.12
|
|
0 0
1225
|
A KRESz módosítási tervezet nem közvetlenül az Ackermann-elvet emlegeti , hanem az áttételes kormányszerkezetet , bár az lényegében ugyanaz . A dolog érdekessége , hogy a KRESZ nem ismerte SOHA ezt az elhatárolási módot , lásd a tanulmányt a honlapon . A tanulmányról annyit : hamarosan felrakatom a reá kapott választ is . Az áttételes kormányzással a vámosok foglalkoztak , nekik számított , illetve a műszaki életben lehetett -- van jelentősége . Szerintem a dolog onnan ered , hogy az öreg R75-ös , háborús BMW oldalkocsis motorkerékpár önsúlya 400 kg . Mivel ennél monstumabb motorkerékpárt nem ismertek , ezért ide tették a 3 kerekű motorkerékpár felső súlyhatárát . Aztán kezdtek felhízni a motoros háromkerekűek (Piaggio APE és a többiek) erre a súlyra , és akkor zavar támadt . A jog ugyan egyértelmű volt , mert csak súllyal és a kerek számával (3) foglalkozott a gépkocsi és motorkerékpár elhatároásánál , de valami tahó ezt nem tudta megemészteni -- talán a vámon agyalt a jóember , vagy valami falusi jogosítványszerző tanfolymon oktatott -- és kitalálta az áttételes kormányművet , mint határvonalat . Ezt mindenki elhitte , még ma is ha beszélek kicsit idősebb emberekkel , akkor erre hivatkoznak . A dolog pikantériája az , hogy most sem a KRESz , sem a 5-6/1990-es Köhém B. függelékei (amelyek EU-s fordítások) nem ismerik és nem ismerték soha . Erre itt , a semmiből előrántja valami idióta . Ez annyit jelent , hogy a trájkok maradnának motorkerékpárok , de a Piaggio APE már kettéválna ; van olyan típusa amelyik mindkét kormányváltozatban készül , egyébként az utolsó csavarig (súly , teljesítmény , sebesség , borulékonyság etc.) egyezik . Az egyik "könnyű személygépkocsi " lenne , a másik motorkerékpár , és közben mindkettő egy háromnegyed tonnás teherautó.... Ha ez a KRESZ módosítás tervet ebben a formában megvalósul , akkor nálunk olyan járműkategóriák lesznek olyan paraméterek alapján , amely sehol Európában nincsenek . |
Előzmény: Törölt nick (1217)
|
|